کد خبر: ۱۱۷۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵

انگلیسی‌ها از هم اکنون برای جنگ در منطقه علیه ایران آماده می‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه "دیلی تلگراف" با انتشار گزارشی در این باره نوشت:‌‌ ارتش بریتانیا در حال برنامه‌ریزی برای خروج اضطراری صدها هزار شهروند بریتانیایی از دبی و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در صورت حمله به ایران است. 

این روزنامه می‌نویسد که در حال حاضر بیش از 100 هزار شهروند بریتانیایی در امارات متحده عربی زندگی می‌کنند و سالانه بیش از 1 میلیون توریست، بازرگان و مسافر ترانزیتی برای گذراندن تعطیلات، انجام امور تجاری یا مسافرت به دیگر مقاصد دنیا به دبی می‌روند. 

دیلی تلگراف می‌افزاید دولت محافظه کار و ائتلافی دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا از زمان تشکیل خود در می سال جاری میلادی دستور بازنگری در استراتژی نظامی بریتانیا در منطقه خلیج فارس را صادر کرد که طرح مزبور نیز یکی از اضلاع این بازنگری است. 

بر اساس این گزارش، طرح جدید بر مبنای همکاری با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات در خارج کردن اضطراری شهروندان بریتانیا از این کشورها در صورت وقوع حمله احتمالی به ایران است. 

دیلی تلگراف می‌افزاید: نگرانی بریتانیا از این است که در صورت حمله احتمالی به ایران، این کشور همانطور که بارها تهدید کرده به منافع غرب در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، حمله موشکی ترتیب دهد بنابراین بریتانیا در نظر دارد با همکاری کشورهای عربی منطقه برای ایمن ماندن جان شهروندانش برنامه‌ریزی کند. 

بنا بر این گزارش یکی از راه‌کارها باز کردن سریع مرز امارات و عمان و ورود شهروندان بریتانیایی به این سلطان‌نشین است که ظاهرا و بنا به برآورد مقامات بریتانیایی به دلیل روابط حسنه با ایران از گزند حمله موشکی ایران در امان خواهد بود. 

راه‌کار دیگر ارسال کشتی‌ها و ناوهای نیروی دریایی بریتانیا به بندر فجیره امارات و انتقال شهروندان بریتانیایی از این بندر کوچک است چرا که این بندر هیج ارتباطی به فضای جنگی در خلیج فارس و تنگه هرمز نخواهد داشت. راه‌کار دیگر اختصاص پروازهای اضطراری و خارج کردن شهروندان از این طریق است. 

بر اساس این گزارش همانطور که اسناد ویکی لیکس نشان می‌دهد شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات یکی از رهبران منطقه است که خواستار رویکرد شدید آمریکا و غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران است و از این جهت، رئیس دولت امارات نگران سرنوشت و امنیت اتباع خارجی ساکن در امارات در صورت حمله ایران است. 

بیش از 70 درصد از جمعیت 4 و نیم میلیون نفری امارات را اتباع خارجی تشکیل می‌دهد که بیشتر این جمعیت نیروی کار هندی، پاکستانی، بنگلادشی و فیلیپینی هستند. 

دیلی تلگراف می‌نویسد قرار است در سفر سال آینده دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا به امارات، همکاری جدید نظامی امارات و بریتانیا در زمینه خروج شهروندان بریتانیایی از این کشور در شرایط اضطراری، به همراه دیگر قرار دادهای دفاعی و نظامی محرمانه بین دو کشور به امضا مقامات دو کشور برسد. 

بر اساس این گزارش یکی از قراردادهای احتمالی بریتانیا و امارات که در سفر کامرون به ابوظبی مورد بحث قرار خواهد گرفت، پیشنهاد بریتانیا به امارات برای تامین آب و برق این کشور در صورت وقوع جنگی احتمالی و شرایط اضطراری در منطقه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین