کد خبر: ۱۱۷۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۲

هرج ومرج درتیم رسانه‌ای ریاست‌جمهوری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشرق نوشت: اتفاقات اخیر در قضایای برکناری متکی و معارفه فرحناز ترکستانی نشان داد که ضعف اطلاع‌رسانی در دولت که وعده اصلاح آن، تحت مدیریت اسفندیار رحیم‌مشایی داده می‌شد، نه تنها بهبود نیافته بلکه شدیدا تشدید شده است.

سال گذشته بود که رییس‌جمهور در یکی از کنفرانس‌های خبری خود در پاسخ به سوالی درباره تدابیر دولت برای رفع مشکلات اطلاع رسانی خود ابراز امیدواری کرد با تغییراتی که در تیم اطلاع‌رسانی دولت دهم رخ داده این مشکلات رفع شود.

این اظهارات رییس‌جمهور زمانی بیان شد که چند صباحی از روی کار آمدن محمد علی رامین در معاونت مطبوعاتی، علی اکبر جوانفکر در خبرگزاری ایرنا و محمد حسن صالحی مرام در معاونت اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور می گذشت و مشایی نیز از مسئولیتی که رییس‌جمهور به وی برای مدیریت تیم اطلاع‌رسانی دولت واگذار کرده و ریاستش در شورای اطلاع‌رسانی دولت خبر داده بود. 

اکنون پس از گذشت حدود یکسال از ابراز امیدواری رییس‌جمهور، رامین از سمتش برکنار شده، جوانفکر در ایرنا کار خاصی از پیش نبرده، و مدیران صالحی مرام مانند عنادی و زیویار نیز یکی یکی نهاد ریاست ریاست‌جمهوری را ترک کرده اند.

صالحی مرام که از مدیر کلی اتباع بیگانه وزارت کار به یکباره توسط مشایی به معاونت ارتباطات دفتر رییس‌جمهور رسیده بود چند ماه قبل برای کمک به رفع ضعف‌های خود، مراد عنادی مجری خبر تلویزیون را به سمت مدیرکل دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری منصوب کرد و در حالی که در این مدت اتفاق خاصی در اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور رخ نداد خبرهای از اختلافات عنادی و صالحی مرام و علیرضا محمدعلی مدیرکل روابط عمومی نهاد به گوش می رسید که به یک‌باره منابع خبری از رفتن عنادی از ریاست‌جمهوری به سازمان فرهنگ و ارتباطات و انتصابش به مدیریت ایرانیان خارج از کشور خبر دادند و علت آن‌را عمل نکردن مشایی به وعده‌های خود در قبال عنادی عنوان کردند.

چند روز قبل نیز فرهاد زیویار دیگر مدیر صالحی مرام که توسط او به سرپرستی مرکز اسناد و پژوهش ریاست‌جمهوری منصوب شده بود نیز ترجیح داد فعالیت خود را در بخش دیگری ادامه دهد و دبیر کمیسیون سیاسی – دفاعی دفتر هیئت دولت شد.

شنیده ها حاکی است، اتفاقات رخ داده در ماجرای انتشار خبر عزل متکی در حالی که وی در ماموریت خارجی بود و همچنین انتشار خبر انتصاب و سپس معارفه فرحناز ترکستانی که بدون هماهنگی‌های لازم منتشر شده و منجر به تکذیب و تایید و تعویق های چند باره شده است نیز بعلت ضعف و ناکارآمدی معاونت ارتباطات دفتر رئیس جمهور و شخص صالحی مرام دانسته شده است زیرا وظیفه تنظیم زمان انتشار این اخبار و هماهنگی با افراد معزول و منصوب برای اطلاع از زمان اعلام حکم به وظایف معاونت ارتباطات بر می‌گردد و در قضیه متکی نیز رییس جمهور شخصا تاکید کرده بود که پس از بازگشت متکی به ایران، حکم خبری شود.

صالحی مرام همزمان دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز هست.

بر اساس قانون، کارکنان دولت نمی توانند همزمان دو شغل دولتی داشته باشند و در شرایط استثنا تنها برای 4 ماه به عنوان سرپرست می توانند دو شغل را اداره کنند و این در حالی است که از 20 مرداد 89 که صالحی مرام با حفظ سمت دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت شده است بیش از 4 ماه و نیم سپری شده و نام محمد حسن صالحی مرام در لیست مقامات دولتی 2 شغله سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفته است.

در این مدت تاکنون جلسات ماهانه شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها تعطیل شده است؛ هر چند که تاکنون چند بار مدیران روابط عمومی برای شرکت در این نشست فراخوان شده‌اند اما این جلسات نیز همگی پیش از تشکیل لغو شده‌اند. همچنین جلسات دو هفته یک‌بار کمیسیون‌های تخصصی 3 گانه روابط عمومی‌های دولتی نیز کاملا تعطیل شده‌اند.

تنها جلسه‌ای که برخی مدیران روابط عمومی وزارتخانه‌ها با صالحی مرام داشته‌اند در رستوران مجموعه ورزشی انقلاب و مربوط به مراسم ولیمه صالحی مرام پس از سفر اخیر وی به‌مراسم حج بوده است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین