کد خبر: ۱۱۷۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۹

سوتی گرفتن تلویزیون از سریال "مختارنامه"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سوتی گرفتن بخش خبری ساعت 20:30 از "مختارنامه" و تعریف و تمجید دیگر بخش‌های خبری از این سریال، تکذیب شایعه حضور یانگوم در سریال "قهوه تلخ"، تغییرات گسترده برنامه‌های تلویزیون در روزهای پنجشنبه و جمعه و کاهش برنامه‌های ورزشی شبکه 3 از نکات خواندنی هفته گذشته سازمان صدا و سیما بوده است. 

هفته گذشته خبر ساعت 20:30 یک سوتی از مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" به کارگردانی داود میرباقری گرفت.
 
این بخش خبری صحنه‌ای را نشان داد که محمد صادقی، بازیگر در حالی که لبخند می‌زد و انگور می‌خورد گفت: "باغت آباد انگوری" گزارشگر این بخش خبری بعد از پخش چنین صحنه‌ای با عنوان سوتی "مختارنامه" گفت: نمی‌دانم در آن زمان چطور از دیالوگ‌هایی زیر گذر بازار تهران استفاده می‌شد! البته بخش‌های خبری دیگر تلویزیون هر هفته بعد از پخش قسمتی از مجموعه "مختارنامه" در قالب گفت‌وگو با مردم نظر آنها را منعکس کرده که بیشتر جنبه تعریف تمجید دارد.

- محمود اردلان، طراح جنگ‌ها و بازیگر مجموعه "مختارنامه" هفته گذشته گفت: داود میرباقری میدان بزرگی در اختیارم گذاشت تا بتوانم با آرامش خیال جنگ‌ها را طراحی کنم. جنگ‌ها در این سریال هیچ‌یک شبیه دیگری نیست و حتی یک پلان از آنها حذف نشده است.

- علی دارابی معاون سیما اخیراً تصمیم گرفته تغییراتی در تولید سریال‌های فاخر تلویزیون بدهد. او هفته گذشته در جمع مدیران 

با تشریح فعالیت‌های سازمان صدا وسیما در عرصه تولید فیلم و سریال توجه به مضامین اسلامی، زندگی پیامبران الهی و صحابه رسول اکرم‌(ص) ابراز امیدواری کرد تولید مجموعه‌های فاخر از سال 1392 به 3 مجموعه در سال افزایش ‌یابد.

- فرج‌الله سلحشور پس از برگزاری دومین جلسه‌ رسیدگی به پرونده‌ فیلمنامه‌ سریال "یوسف پیامبر(ع)" که به‌ صورت غیرعلنی برگزار شد گفت: دوست داشتم دادگاه به صورت علنی برگزار شود. شاید در این صورت تاثیرات منفی ناشی از تبلیغات سوء در رابطه‌ سرقت ادبی و بخشی از ذهنیت غلط برخی از افراد پاک شود.

این کارگردان تلویزیون و سینما در ادامه تصریح کرد: ریاست دادگاه عقیده داشت که بهتر است در حال حاضر جنجال به‌پا نشود و اعتقاد داشت وقتی دادگاه به مراحل پایانی برسد در مورد علنی‌بودن آن تصمیم‌گیری شود. دراین جلسه از دادگاه مدارکی ارائه دادیم و قرار براین شد تا این مدارک برابر با اصل شود تا بتواند در پرونده دلیلی برای تبرئه ما بشود. در مجموع شهاب‌الدین طاهری ـ شاکی پرونده ـ با همه ادعایی که کرده بود چیزی برای گفتن نداشت.

- دکتر رضا پورحسین مدیر شبکه آموزش سیما هفته گذشته اعلام کرد قانون ممنوعیت حضور گویندگان رادیو در تلویزیون قانون درستی است زیرا ذهنیت و نگرش مخاطبان از تیپ و شخصیت گویندگان رادیو با دیده‌شدن آنها در تلویزیون دچار تغییر و دگرگونی می‌شود.

- اکبر منصورفلاح، کارگردان سریال "حس مادری" از پخش این مجموعه ناراضی است. او در گفتگو با مهر ضمن اظهار نارضایتی از حذف دو قسمت از این مجموعه تاکید کرد پرش‌های این سریال به دلیل حذفیات این سریال است که لطمه زیادی به کار زده است.

- سعید پیردوست که این روزها مشغول بازی در سریال "قهوه‌ تلخ" است هفته گذشته حضور بازیگر نقش یانگوم در سریال قهوه تلخ را یک شایعه قلمداد کرد. این در حالی است که در این باره تهیه‌کننده و کارگردان سریال "قهوه تلخ" در این باره هیچ اظهار نظری نکردند.

- مجری برنامه "فیتیله جمعه تعطیله" هفته گذشته تغییر کرد و محمد مسلمی کارگردان و بازیگر این برنامه در گفتگو با مهر درباره جدایی مجید قناد از این برنامه تاکید کرد این برنامه به مدت هفت سال روی آنتن است و باید مرتب تغییراتی ایجاد کنیم تا جذابیت برنامه برای بچه‌ها حفظ شود، به همین دلیل یک مجری جدید جایگزین عمو قناد شد.

- علی دارابی، مـعــاون سـیـمـا از تـغـیـیـرات گسـتـرده در بـرنامه‌هـای پنـجشنـبه و جمـعه تلـویـزیون خبر داد.

- داوود میرباقری، کارگردان "مختارنامه" درباره آخرین تصمیمات گرفته شده پیرامون چگونگی به تصویرکشیدن چهره حضرت ابوالفضل(ع) گفت: این امر مسأله ساده‌ای نیست و باید مدیریتش کنیم. باید شرایطی پیش بیاوریم که انشاءالله بتوانیم به بهترین شکل آن را منعکس کنیم.

وی ادامه داد: این بخش‌های سریال زحمتی است که کشیده شده و نمی‌شود که با بوجود آمدن یک جریان کل آن را نادیده بگیریم. 

میرباقری در پاسخ به این سوال که آیا این بخش‌ها حدف خواهند شد؟ تصریح کرد: من چنین تصمیمی را تا به این لحظه نگرفته‌ام.

کارگردان این مجموعه همچنین درباره نورانی کردن چهره حضرت ابوالفضل(ع) نیز اظهارداشت: آن هم بحثی است و فعلا یک گزینه‌هایی هست تا ببینیم مسیر بحث‌ها و جریانها به چه سمتی پیش می‌رود. فعلا هم هفت الی هشت هفته به پخش بخش‌های مربوط به حضرت ابوالفضل(ع) مانده است.

- قرار است تغییراتی هم در برنامه‌های صبحگاهی رادیو ایجاد شود. این مسأله در نخستین هم‌اندیشی برنامه‌سازان رادیو با موضوع برنامه‌های صحبگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

- مسعود احمدی افزادی، مدیر شبکه تهران درباره ایده برنامه پر مخاطب "بچه‌های دیروز" تاکید کرد هدف تقویت و ارتقای روابط عاطفی میان خانواده‌ها بوده است. او سال 90 را برای شبکه تهران سالی پر کار به لحاظ تولید سریال ارزیابی کرد.

- علی دارابی در جلسه راهبردی شبکه سه تاکید کرد با تاسیس شبکه ورزش سیما عمده برنامه‌های ورزشی شبکه سه در کنداکتور شبکه ورزش جا می‌گیرد و شبکه سه به جوانان اختصاص خواهد یافت.

- مدیر روابط عمومی مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" عکسهایی که برخی سایتهای اینترنتی به اشتباه به عنوان بازیگر حضرت عباس (ع) منتشر کردند را تکذیب کرد.

- جواد مزدآبادی کارگردان سریال "خون‌بها" اعلام کرد در ابتدا قرار بود نقش رسول را فریبرز عرب‌نیا بازی کند نه پولاد کیمیایی.

- عبدالرضا اکبری، بازیگرنقش سرگرد اعتماد در مجموعه خون‌ب‌ها تاکید کرد برخی سکانس‌های این مجموعه دوباره‌نویسی و بعد از گذشت چند سال، یک‌ماه و نیم پیش تصویربرداری شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین