کد خبر: ۱۱۷۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۱

موسس ویکی‌لیکس: برخی مقامات عرب جاسوس آمریکا هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس موسس ویکی‌لیکس با افشای جاسوسی برخی مقامات عربی برای آمریکا هشدار داد این موسسه اسامی این افراد را افشا خواهد کرد. 

جولیان آسانگ موسس ویکی‌لیکس در گفت‌وگو با "احمد منصور" مجری برنامه بلا حدود (بدون مرز) شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که اسامی مسئولان کشورهای مختلف را که برای آمریکا جاسوسی می‌کردند، به‌زودی فاش خواهد کرد.

وی در این برنامه خطاب به مجری برنامه اظهار داشت: ویکی‌لیکس اسنادی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد مسئولان و مقامات عربی داوطلبانه به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در کشورش‌های‌شان مراجعه می‌کردند و اطلاعاتی را درباره همکاران و مقامات نهادهای عربی که در آن مشغول فعالیت بودند در اختیار این سفارتخانه‌ها قرار می‌دادند و در واقع با این اقدام برای آمریکا جاسوسی و به کشورشان خیانت می‌کردند.

آسانگ در عین حال اعلام کرد در صورتی اسامی این مقامات را منتشر خواهد که این افراد از مجازات اعدام در امان باشند و تا ویکی لیکس از این امر اطمینان خاطر پیدا نکند اسامی را منتشر نخواهد کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: ویکی‌لیکس درباره بخش بانکی و نظامی خاورمیانه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و اقدامات آن موسوم به مبارزه با تروریسم و مسئله نفت در کشورهای حاشیه خلیج فارس اطلاعاتی در دست دارد.

موسس ویکی‌لیکس همچنین ادعا کرد: هیچ توافقنامه محرمانه‌ای را با اسرائیل به اینکه اسناد مربوط به این رژیم را افشا نخواهد کرد، امضا نکرده است و ویکی‌لیکس طی ماه‌های آتی اسنادی را در این باره منتشر خواهد کرد.

آسانگ با بیان این مطلب افزود: ویکی‌لیکس 3 هزار و 700 سند درباره اسرائیل در اختیار دارد که منبع 2 هزار و 700 مورد آن خود اسرائیل است.

وی در ادامه گفت: مواردی که تاکنون درباره اسرائیل منتشر کرده‌ایم تنها یک یا دو درصد اسناد مربوط به اسرائیل به‌شمار می‌رود.

موسس ویکی‌لیکس همچنین اظهار داشت: ما هیچ‌گونه ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با اسرائیلی‌ها نداشته‌ایم اما موساد و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی فعالیت ویکی‌لیکس را با دقت پیگیری می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین