کد خبر: ۱۱۷۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷

زاکانی: فتنه‌ سال گذشته هر لحظه ممکن است فوران کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فارس نوشت: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ‌‌گفت: فتنه آینده بسیار پیچیده‌تر از فتنه پس از انتخابات 88 است و باید آن را جدی گرفت.

علیرضا زاکانی در میزگردی که به مناسبت گرامیداشت 9 دی در سالن سینا و صدرا در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: فتنه سال گذشته را تمام مردم لمس کردند و اگر بخواهیم آسیب‌شناسی کنیم فتنه به 20 سال قبل باز می‌گردد و کاری به امروز یا دیروز ندارد.

وی اظهار داشت: اگر به فتنه سال گذشته نگاه نکنیم و آن را جدی نگیریم به فتنه بزرگ‌تری در آینده مبتلا می‌شویم و همان‌طور که انقلاب اسلامی ‌پیچیده‌تر شده است به همان نسبت فتنه دشمنان خارجی و داخلی نیز عمیق‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود.

زاکانی ادامه داد: اگر به فتنه سال 78 توجه بیشتری می‌شد فتنه سال گذشته رقم نمی‌خورد و فتنه‌ای که 4 تا 5 هزار نفر از مردم را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در فتنه 88 مدت هشت ماه عناصر کفر و نفاق در کنار عناصر پیشیمان جبهه واحدی را تشکیل داده بودند و تمام ظرفیت‌ها را سوزاندند و از بین بردند.

زاکانی خاطرنشان کرد: در فتنه سال گذشته عده‌ای موفق شدند و برخی دیگر واماندند و برخی دیگر فتنه را محل آزمون قرار دادند و به هر صورت باید از فتنه درس گرفت.

وی، با بیان اینکه فتنه سال گذشته وی‍‍ژگی‌هایی داشت، گفت: نخستین ویژگی فتنه این است که محصول جنگ نرم بود چراکه در 20 سال اخیر قصد برهم زدن باورهای دینی مردم را داشتند و فتنه آینده تمام ویژگی‌های فتنه سال گذشته را دارد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اگر از مشکلات آینده درس نگیریم مقابله با فتنه نیز سخت‌تر می‌شود، اظهار داشت: فتنه سال گذشته جلوه اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی بود و در فتنه آینده نسخه جدیدی از اسلام آمریکایی را عرضه می‌کنند که نتیجه آن بی‌توجهی به مرجعیت و از بین بردن ریشه اسلام ناب محمدی است و باید توجه بیشتری کرد.

زاکانی افزود: ویژگی دیگر فتنه سال گذشته بسیج کردن جمهوریت نظام در مقابل اسلامیت بود و اگر در آینده دقت نشود آنان با زیرکی خاص کار را برای ما مشکل‌تر می‌کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: فتنه سال گذشته هنوز زنده و به نوعی آتش زیر خاکستر مانده که براساس بصیرت عمومی ‌در حال حاضر فروکش کرده و هر لحظه ممکن است دوباره فوران کند.

وی ادامه داد: گسست بین مردم و نظام و اردوکشی خیابانی، تشکیل جبهه واحد و اعتبارات و امکانات بیشتر از فتنه سال گذشته از دیگر ویژگی‌های فتنه آینده است که باید با دقت آن را رصد کرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی‌ بیان داشت: رخنه کردن در شرکت‌های بزرگ اقتصادی مانند شرکت سایپا و ایران خودرو و بانک پارسیان می‌تواند منبع مالی بسیار خوبی برای فتنه آینده تأمین کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: شرایط موجود کشور طوری است که اگر هوشیاری لازم را نداشته باشیم ‌بر ما غلبه می‌کنند و برای مقابله با این شرایط، با همت، هوشیاری و تعمیق معرفت دینی و پیروی از ولایت فقیه می‌توان فتنه را در نطفه خفه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین