کد خبر: ۱۱۷۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی:

زندان‌ها به کلاس‌های تعلیم و تربیت تبدیل شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی تاکید کرد: زندان‌ها باید به کلاس‌های تعلیم و تربیت تبدیل شوند تا افرادی که پس از طی دوران محکومیت از آن بیرون می‌آیند، مسیر گذشته خود را تغییر دهند. 

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی آیات اخلاقی طلاب سراسر کشور و دیدار رییس زندان‌های استان فارس که در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد‌(ع) اظهار کرد: تقدیر از طلاب برتر مسابقات کار ارزشمندی در سطح حوزه‌های علمیه است. 

وی با بیان حدیثی از امام زین‌العابدین‌(ع) اظهار کرد: امام چهارم در این حدیث به فرزند خود سفارش می‌کنند که در انتخاب دوست و معاشرت دقت نمایند و از هم‌نشینی و رفاقت با افراد بخیل، دروغ‌گو، نادان و بی‌بندوبار خودداری کنند. 

این مرجع تقلید با توصیه به جوانان درخصوص انتخاب دوست و رفیق، افزود: قرآن به تاثیر هم‌نشینی و معاشرت با افراد در سرنوشت انسان اشاره دارد؛ به‌طوری که این مسأله در عصر و زمان ما بسیار مهم‌تر از گذشته است. 

مکارم شیرازی با بیان این‌که امروزه حوزه معاشرت‌ها گسترده شده و به همین علت خطرها نیز زیاد است، ادامه داد: افراد فاسق و مفسد در لباس آشنا و منافق در شکل دوست ظاهر می‌شوند؛ بنابراین باید در معاشرت با افراد دقت داشته باشیم. 

این مرجع تقلید یادآور شد: آدم دروغ‌گو به منزله سراب است، همچنین انسان بی‌بندوبار دوست خود را به بی‌ارزش‌ترین شیء می‌فروشد و به او خیانت می‌کند، بنابراین نباید با این دسته از افراد رفاقت کرد. 

آیت‌الله مکارم ‌شیرازی اعتیاد بسیاری از جوانان را به خاطر رفاقت و دوستی با افراد منحرف دانست و گفت: یک جوان معتاد برای تمام فامیل اسباب بدبختی است. 

گفتنی است؛ در ابتدای این مراسم مدیرکل زندان‌های استان فارس، گزارشی از برنامه‌های این اداره کل ارائه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین