کد خبر: ۱۱۷۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۹

اطلاعیه کمیته مرکزی حمل و نقل شهری درباره نرخ‌های جدید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیته مرکزی حمل و نقل درون و برون‌شهری وزارت کشور در اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه نرخ‌های اصلاح شده کرایه‌های تاکسی، وانت‌‌بار و آژانس‌های شهری از امروز (شنبه 11 دی) اعمال می‌شود‌، از عموم هموطنان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به مسئولان ذی‌ربط اعلام کنند. 

متن اطلاعیه به این شرح است: نرخ‌های اصلاحی جدید تعیین شده کرایه‌های تاکسی، وانت بار و آژانس‌های شهری در تمامی شهرها از روز شنبه یازدهم دی به‌طور کامل اعمال خواهد شد. 

نرخ‌های تعیین شده مطابق مصوبات کمیته‌های حمل و نقل استان‌ها می‌باشد که میزان افزایش آن در کلان‌شهرها حداکثر 15 درصد و در سایر شهرها به‌طور میانگین 15 درصد و در مواردی حداکثر 20درصد تعیین شده است. 

باتشکر و قدردانی از عموم شهروندان در همیاری انجام شده در اجرای طرح ملی هدفمندسازی یارانه‌ها، از رانندگان پر تلاش ناوگان حمل و نقل عمومی شهری تقاضا می‌کنیم ضمن رعایت نرخ‌های جدید تمامی تلاش خود را برای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان به کار گیرند. 

هموطنان در صورت مشاهده تخلف از نرخ های تعیین شده، می‌توانند موارد را به استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و یا گشت‌های مشترک سیار تاکسیرانی، پلیس و فرمانداری گزارش دهند تا در موارد تخلف احتمالی با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد. 

گفتنی است که با توجه به پیشنهاد سازمان تاکسیرانی سنندج و حومه و تصویب اعضای شورای اسلامی شهر، کرایه تاکسی در مرکز کردستان از 35 تا 50 درصد افزایش یافت.

در حالی‌که نزدیک به دو هفته از اجرایی کردن قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور سپری می‌‌شود، کرایه تاکسی در شهر سنندج با پیشنهاد سازمان تاکسیرانی این شهر و با تصویب و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر سنندج افزایش یافت.

به گزارش مهر، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: در راستای بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به اعلام کشوری در راستای افزایش نرخ حمل و نقل عمومی در داخل شهرها و بنا به پیشنهاد سازمان تاکسیرانی سنندج و حومه کرایه تاکسی در این شهر افزایش یافت.

جلال شریعتی عنوان کرد: متوسط 15 تا 20 درصد برای افزایش کرایه تاکسی به صورت کشوری اعلام شده بود که اعضای شورای اسلامی شهر سنندج نیز با تفاوتی اندک نسبت به افزایش کرایه تاکسی اقدام و قرار است که از امروز شنبه 11 دی‌ماه قیمت‌های جدید اعمال شود.

وی گفت: در مسیرهای که قبلا با 100 تومان مسافر جابجا می‌شد، از امروز شنبه به 150 تومان افزایش پیدا کرده و مسیرهای 150 تومانی در داخل شهر نیز به 200 تومان افزایش داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج بیان داشت: کرایه حمل و نقل مسافر به شهرک‌های اطراف سنندج و روستاهای حومه نیز از 200 تومان به 300 تومان افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود که سازمان تاکسیرانی با نظارت بیشتر از افزایش و یا تخلف در زمینه کرایه تاکسی به‌شدت جلوگیری کند.

شریعتی با اشاره به وضعیت تردد خودروهای مسافربر شخصی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف شمار مسافربرهای شخصی در سنندج بالاست و پیش‌بینی شود که با توجه به آزاد شدن قیمت حامل‌های انرژی از شمار مسافربرهای شخصی کاسته و مردم نیز رغبت بیشتری برای استفاده از وسائل نقلیه عمومی داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین