کد خبر: ۱۱۸۰۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴

ویولون‏زن گروه اسرائیلی رهبر ارکستر ملی ایران شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک جوان ناپخته به عنوان رهبر دائمی ارکستر ملی ایران انتخاب شد! یعنی صندلی هنرمند بزرگ آقای 'فرهاد فخرالدینی' 73 ساله به 'بردیا' فرزند 31 ساله آقای 'کیارس' تحویل گردید. 

مشرقت نوشت: آقایان ترابی، فردین خلعتبری، علیزاده و ارسلان کامکار به ظاهر در این انتخاب موثر بوده‌اند. باور بر این بوده است انتخاب این تیپ افراد به رهبری ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی نمی تواند بدون اعمال نظرهای افراد گروه‌های خاص پشت پرده باشد.

رهبر جدید که تحصیلات وی نا مشخص است ، در جرگه نوازندگان تیم های اسرائیلی ( ساخته و پرداخته سازمان سیا و موساد) قراردارد که برای دوستی و همزیستی صهیو نیست‌ها و مسلمانان کنسرت می‌دهند که اخبار آن از طریق سایت NLARCHIV.DE سایت دیپلماتیک اسرائیل به همراه سایر اسامی اعضای گروه "مایکل بارن بوم" و پدرش "دانیال بارن بوم" اسرائیلی گزارش شده است. این انتخاب به ظاهر یک بده بستان بوده است.

انتخاب فردی خام و ناپخته به سمت رهبر ارکستر ملی ایران با سوابق همکاری با افراد اسرائیلی داستان‌ها و شعارهای توخالی هیأت انتخاب کننده در دعوت از استاد فرهاد فخرالدینی برای هدایت ارکستر این دعوت را ضعیف و غیر قابل قبول نشان می دهد. مخصوصا که رهبر انتخاب شده هم اعلام می دارد هیچ رپرتواری برای ارکستر در دست ندارد.

از مروجان و مبلغین رهبر این گروه اسرائیلی یعنی" دانیال بارن بوم" در ایران، رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران بود که به مدد عمله موسیقی نام وی را در ایران مطرح ساختند. در نهایت نادر مشایخی که تحت پشتیبانی اعضای دفتر موسیقی بود با خروج از کشور به صورت علنی به گروه های ساخته سازمان سیا پیوسته و به برگزاری کنسرت برای ندا آقا سلطان در آلمان دست یازید. همشهری در باره بردیا کیارس می نویسد: "ب . ک. تنها رهبری 2 کنسرت را در کارنامه هنری‌اش دارد؛ رهبری کنسرت مدار صفر درجه و رهبری ارکستر پارس به یاد ثمین باغچه بان. با این حال با تصمیم گروهی شورای فنی او به‌عنوان رهبر دائم ارکستر ملی فعالیت خواهد کرد."

-Michael Barenboim, Bardia Kiaras Shirazi, Orhan Celebi, Noah Chorin) F. Mendelssohn-Bartholdy: Oktett für Streicher Es-Dur, op. ...
nlarchiv.israel.de/.../07_Newsletter%20Juli%202009a.htmسایت دیپلماتیک اسرائیل
اسم بردیا کیارس شیرازی در کنار اسم صهیونیست‌ها در کنسرتی که خبر آن توسط سایت دیپلماتیک اسرائیل منتشر می‌شود. که قابل بازیافت از طریق گوگل است
Michael Barenboim (Israel) Sharon Cohen (Israel) Tyme Khleifi (Palästina ...\\-
21 Aug 2009‏ ... Conductor Daniel Barenboim (L) directs his son Michael Barenboim during –
1. Rolandseck-Festival 14. Bis 23. Juli 2009 im Arp Museum Bahnhof ...-
Michael Barenboim (Israel) Sharon Cohen (Israel) Tyme Khleifi (Palästina
-Jerusalem International Chamber Music Festival / Bashkirova. Elena Bashkirova piano. Guy Braunstein violon. Michael Barenboim violon. Gérard Caussé alto

آیا می‌توان رهبری ارکستر ملی را به پسر کم سن وسالی که در کنار اسرائیلی‌ها می‌نشیند سپرد؟ آیا واقعا این امور تصادفی و از خطای انسانی صورت می‌گیرند به‌نظر می‌رسد نیاز به یک انقلاب فرهنگی کوچک در تعیین و انتخاب مشاوران و مسئولین دفاتر هنری باشد!

یک رهبر ارکستر چه نقشی در انقلاب نرم می‌تواند داشته باشد، شاید با توجه به جایگاه ضعیف موسیقی و حتی عدم حساسیت به شخصیت هنرمند موسیقی در جامعه رسمی، دیدگاه‌های ما برای تبیین امر با توجه به تفاوت‌های فرهنگی با مغرب زمین چندان پخته نباشد.

اما مثال انتخاب فون کارایان به عنوان یک سمبل هنرمند نازی به رهبری ارکستر فیلارمونیک برلین از طرف سازمان سیا نشانی سمبلیک از تعظیم و تسلیم و شکست نازیسم در مقابل غرب آمریکائی بود . فون کاریان از طرف قوم غالب در جنگ جهانی دوم هدایت ارکستر هیتلری را به عهده گرفت و یا اولین به اصطلاح تبادل فرهنگی بین عراق شکست خورده و مغلوب با آمریکای پیروز اعزام ارکستر سمفونیک بغداد به آمریکا بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
باید برکنار و زندانی بشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین