کد خبر: ۱۱۸۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۲:۳۷

ناگفته شجونی از کمک‌‌های مالی مشایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایلنا نوشت: جامعه وعاظ تهران تشکلی روحانی و زیر‌مجموعه جامعه روحانیت مبارز است که به دبیر‌کلی جعفر شجونی از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز و عضو حزب موتلفه اسلامی، فعالیت می‌کند.

تشکلی که همچون سایر تشکل‌های روحانی خود را بی‌نیاز از مجوز کمیسیون ماده 10 احزاب می‌داند به‌گونه‌ای که شجونی در این زمینه به ایلنا می‌گوید: «ما حزبی نیستیم و نباید مانند سایر احزاب از کمیسیون ماده 10 مجوز بگیریم‏، چرا که شان روحانیت مافوق احزاب است‏، بنابراین گرفتن مجوز از سوی وزارت‌کشور برای ما موضوعیتی ندارد».

اواسط تابستان سال جاری خبر انشعاب در جامعه وعاظ تهران و تشکیل جامعه وعاظ ولائی در میان رسانه‌ها شنیده شد. خبری که با واکنش‌های متفاوتی در طیف اصولگرایان مواجه شد و دلایل متفاوتی نیز برای آن مطرح شد. از تمایل دبیر‌کل جامعه وعاظ تهران به کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم تا مخالفت با غیرقانونی بودن فعالیت جامعه وعاظ تهران گرفته تا حمایت مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور از جمعی از اعضای این تشکل که پس از انشعاب به عنوان جامعه وعاظ ولائی شناخته شدند.

البته تشکیل جامعه وعاظ ولائی هنوز پس از 6 ماه از اعلام موجودیت ، کماکان محل مناقشه است و هنوز اعضای جامعه روحانیت مبارز از مصباحی مقدم گرفته تا دعاگو و در راس آنها شجونی در مواضع خود درخصوص جامعه وعاظ ولایی ،‌تاکید می‌کنند که تشکیل جامعه وعاظ ولائی انحرافی است و با هدف حمایت از کاندیداتوری احتمالی اسفندیار رحیم مشائی در انتخابات آینده ریاست جمهوری شکل گرفته و در این مسیر نیز کمک‌های مالی به این تشکل شده است.

در خصوص این ادعاها جعفر شجونی به خبرنگار ایلنا گفت: « روزی آقای شجاعی واعظ ،‌جمعی از روحانیون از جمله بنده و آقای امیری‌فر را جمع کردند و آقای امیری‌فر را از فعالیت‌های غیرقانونی و غیر‌اخلاقی بر حذر داشت و گفت که پشت پرده این فعالیت‌ها شخصیت‌هایی هستند .آقای امیری‌فر در پاسخ گفت که آقای مشایی ما را ساپورت می‌کند و هفته‌ای 5 میلیون به ما کمک کرده و ماهی 100 هزار تومان به هر طلبه‌ای که ما معرفی کنیم‏، می‌پردازد».

وی به نقل از امیری‌فر ادامه داد: «ایشان گفت که رئیس‌جمهور آینده آقای مشایی است و آقای احمدی‌نژاد نیز معاون اول او خواهد بود ».

شجونی در خصوص دیگر افراد حاضر در این نشست نیز گفت: ما در باغ آقای شجاعی جمع شده بودیم و آقای ربانی بیرجندی، فرقانی، مهدوی‌خراسانی، رضوی قمی و عبدالحسین حق پناه از دیگر افراد حاضر در این نشست بودند .آقای امیری‌فر در حضور این افراد نام آقایی مشایی را برد و امروز نیز ساختمانی که در میدان ونک است ، متعلق به آقای مشایی بوده و بخشی از این ساختمان را به آقای امیری‌فر داده است.

وی ادامه داد: حتی زمانی که بنده از جلسه بلند شدم تا سوار ماشین شوم آقای امیری‌فر یکی از سی‌دی‌های مشایی را به من داد که من به ایشان گفتم این حرکتی که شما انجام می‌دهید، مثل این است که انبار کاهی را در تهران آتش بزنید‏، اما این آتش سریع فروکش می‌کند لذا شما از جامعه روحانیت جدا نشوید.

شجونی ادامه می‌دهد: «جامعه وعاظ تهران زیرمجموعه جامعه روحانیت مبارز است و رئیس‌ ما آیت‌الله مهدی کنی است. ما بودجه‌ای نداریم که بخواهیم به حاضرین در جلسه خود هر هفته شام بدهیم ولی آقای امیری‌فر از ورامین، قم و کرج هر هفته روحانیونی را جمع می‌کنند».

البته امیری‌فر دبیرکل جامعه وعاظ ولائی نیز تحلیل‌های خاص خود در این ارتباط را دارد. او معتقد است که تشکل متبوعش به هیچ شخصی وابستگی ندارد و ادعای دریافت پول از مشائی برای فعالیت‌های این جمعیت را رد کرده و خواستار اثبات اینگونه ادعاها از سوی مطرح کنندگان آن است.

امیری‌فر تاکید می‌کند که پسوند ولائی بودن تشکل متبوعش دلیلی برای اینکه سایر تشکل‌ها این خصوصیت را نداشته باشند، نیست.

امیری‌فر همچنین افزود: «ما به دنبال دریافت مجوز وزارت کشور درخصوص فعالیت‌های جامعه وعاظ ولائی هستیم و به محض دریافت آن فعالیت خود را در سراسر کشور گسترش خواهیم داد».

البته سخنی که از سوی دبیر‌ کل جامعه وعاظ تهران نیز بی پاسخ نمی‌ماند.

شجونی در این ارتباط معتقد است: «اگر جامعه وعاظ ولایی نیز به دنبال مجوز از وزارت کشور است خود را ذلیل کرده است و اگر هم مجوز بگیرد باز هم مشروعیت نخواهد داشت». وی همچنین با تاکید بر اینکه روحانیون برای فعالیتهای خود احتیاج به مجوز ندارند، تصریح کرد:‌ «‌مگر در کشور ما، روحانیون شاخص برای فعالیتهای سیاسی خود، ‌مجوزی از نهادی گرفته بودند؟».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین