کد خبر: ۱۱۸۱۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
اسراییل و ربایش علیرضا عسگری

سردار عسگری در دوره خدمتش بازداشت شده بود

حسین علایی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- حسین علایی(روزنامه ملت‌ما): پس از سال‌ها بی‌خبری از ناپدید شدن و سرنوشت یکی از معاونان اسبق وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه، یکی از خبرهای مهم و غم‌انگیزی که هفته گذشته از سوی یکی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اسراییل منتشر شد، موضوع قتل سردار علیرضا عسگری در زندان عیالون رژیم صهیونیستی بود. گرچه انگیزه پخش چنین خبری از سوی محافل صهیونیستی به وضوح مشخص نیست ولی آنچه محرز می‌شود مسأله ربایش و تایید زندانی بودن این ایرانی مفقود، توسط سازمان جاسوسی اسراییل است. 

در سال‌های گذشته هرگاه که سخن از چرایی ناپدید شدن این رزمنده دوران دفاع مقدس به میان می‌آمد برخی از افرادی که او را در ایران زندانی کرده بودند، مسأله احتمال پناهنده شدن وی را به امریکا مطرح می‌کردند و نمی‌خواستند باور کنند که ترکیه محل فعالیت آزادانه عناصر موساد و رصد ایرانیان از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی اسراییل است. 

این امر باعث شده بود که حتی وزارت امور خارجه و وزارت دفاع جدیت لازم را برای پیگیری سرنوشت این تبعه ایرانی به خرج ندهند تا اینکه چنین خبر تاسف‌باری منتشر شد. شاید اگر عسگری با مشکلات بازداشت در دوره خدمتی و بازنشسته شدن زودهنگام مواجه نمی‌شد، امروز شاهد انتشار چنین خبر ناراحت‌کننده‌یی نبودیم. 

رها شدن افراد مهمی مثل او که جهت تامین معیشت مجبور به کسب و کارهای جدیدی می‌شوند، فرصت را برای دشمن جهت دنبال کردن برنامه‌های خود و شکار افراد مورد نظر بوجود می‌آورد و این هشداری آگاهی‌بخش به مسوولان جهت مراقبت از رفتارهای خویش است. 

عسگری از اعضای برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. در زمانی که وی فرماندهی سپاه کردستان را برعهده داشت، نقش موثری در برقراری امنیت در آن خطه با همکاری و همیاری اهالی کردستان ایفا کرد و در دورانی هم که فرمانده بسیج استان تهران بود، به توسعه بعد مردمی بودن بسیج می‌اندیشید. 

او ماموریت بسیج را گسترش آرامش در بین مردم می‌دانست و معتقد بود که مردم بیش از آنکه به گفتار مقامات کشور بنگرند، به رفتار آنان بویژه به سلوک بسیجیان در مسائل مختلف مانند موضوعات اجتماعی توجه دارند. او راه رسیدن به بسیج 20 میلیونی را استقبال آحاد مردم از اندیشه و تفکر بسیجی آنگونه که امام خمینی بیانگر آن بود می‌دانست. 

به هر حال شرایط فعلی و دوباره مطرح شدن نام عسگری در رسانه‌ها، فرصتی است تا برای استخلاص او و همه اسیران دربند رژیم صهیونیستی و نیز رهایی تمام زندانیان مظلوم و بی‌گناه از دست ظالمین و جباران در سراسر کشورها دعا کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
سردشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
2
2
یادش بخیر که عسکری جوانی خوش تیب با لباسی آبی پاسداری در اول انقلاب در سردشت خدمت می کرد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
1
من که تیتر را به متن ربطش را نفهمیدم . عنوان با متن بی ربط بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین