کد خبر: ۱۱۸۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹

«تحصن» نماینده حامی دولت در مجلس هشتم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی اخبار از تحصن حمید رسایی نماینده تهران در هیأت رییسه مجلس حکایت می‌کند. حمید رسایی نیز این اخبار را تائید کرده است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که روز گذشته این نماینده با رییس مجلس درگیری لفظی پیدا کرد و علی لاریجانی را به شکایت تهدید کرد. این در حالی است که یک عضو هیأت رییسه مجلس خبر تحصن رسائی را تکذیب کرد و گفت: «عقل رسایی بیشتر از آن است که دست به تحصن بزند.» 

به گزارش فرارو، جدال حجت‌الاسلام حمید رسایی و هیأت‌رییسه و رییس مجلس به اوج خود رسیده است. امروز خبرگزاری فارس اعلام کرد که این نماینده تهران در اعتراض به نحوه اداره جلسه ‌علنی روز گذشته مجلس و ندادن فرصت به وی برای ارائه تذکر آئین‌نامه‌ای از سوی علی لاریجانی اقدام به تحصن کرده است. 

رسایی روز گذشته پس از این‌که سید‌کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در جلسه علنی مجلس اتهاماتی را مبنی بر پرونده داشتن در دادگاه ویژه روحانیت متوجه او کرد در واکنش به این اقدام، خواستار فرصت پاسخگویی به اظهارات نماینده صومعه‌سرا بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس شد اما لاریجانی فرصت ارائه تذکر به رسایی نداد. 

براساس گزارش فارس؛ حمید رسایی عصر روز گذشته پس از این اتفاقات در صحن مجلس ‌تلاش کرد ‌‌نسخه‌ای از فیلم مذاکرات روز سه‌شنبه مجلس و اتهاماتی که نماینده صومعه‌سرا علیه وی مطرح کرده را به دست بیاورد اما گویا ‌هیأت رئیسه مجلس ‌این فیلم را در اختیار وی قرار نداده است. 

بر همین اساس، نماینده تهران از شامگاه سه‌شنبه در اعتراض به نحوه اداره جلسه علنی روز گذشته مجلس و ‌‌عدم ارائه فیلم جلسه دیروز به وی توسط هیأت رئیسه مجلس، در دفتر این ‌هیأت ‌متحصن شد. 

این در حالی است که حسن زمانی، مشاور رییس مجلس تحصن رسایی را تکذیب کرد و به ایلنا گفت: «موضوع تحصن یک شوخی است و رسائی هیچ تحصنی نکرده است.» 

همچنین جهان بخش محبی‌نیا، عضو هیأت رئیسه مجلس با تکذیب تحصن حمید رسایی در مقابل جایگاه هیأت رئیسه مجلس، گفت: «عقل رسایی به‌عنوان یک نیروی اصول‌گرا بیشتر از آن است که در دل نظام تقنینی کشور دست به تحصن بزند و این اقدام را که بازتاب و آثار خوشایندی نداشته است ادامه دهد.» 

جدال برخی نمایندگان حامی دولت و رییس مجلس هر چند وقت یک بار در صحن علنی مجلس نمود پیدا می‌کند. بیشترین این جدال‌ها توسط حمید رسایی و مهدی کوچک‌زاده به‌وجود می‌آید. اما این بار جدال رسایی و رییس مجلس و هیأت رییسه وضعیت پیچیده‍‌ای پیدا کرده است. 

دیروز در صحن علنی رسایی که خواستار بیان اخطاری از ابتدای جلسه بود، خطاب به لاریجانی گفت: «شما اجازه نمی‌دهید که کسی تذکر و یا اخطار دهد.» 

این سخنان رسایی باعث شد که صدای «دو – دو» نمایندگان در صحن علنی طنین‌انداز شود و رسایی نیز عنوان کرد: «شما هزار بار هم «دو – دو» بگویید باز هم باید آقای رئیس باید جواب دهد که چرا یک ساعت است اجازه نمی‌دهد من یا نماینده دیگری اخطار خود را مطرح کنیم و می‌گوید اگر مربوط به دستور جلسه است، مطرح کنید.» 

رسایی همچنین با بیان اینکه اخطار بنده در خصوص نقض آئین‌نامه داخلی مجلس است، خطاب به لاریجانی افزود: «شما یک بار هم در جریان بررسی طرحی در مجلس اجازه ندادید که نمایندگان اخطارهایشان را مطرح کنند و به همین دلیل نمایندگان از تخلف هیئت رئیسه به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردند. پس اجازه ندهید یک بار دیگر این کار تکرار شود.» 

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس اخطار رسایی را وارد ندانست و به او گفت: «اگر منظورتان از نمایندگان شکایت‌کننده به کمیسیون اصل ۹۰ شما دو نفر هستید، بروید شکایت کنید.» 

با توجه به این وقایع فارس صبح امروز گزارش داد که حمید رسایی ضمن تائید خبر تحصنش وعده داده است در جلسه علنی مجلس به اظهارات لاریجانی پاسخ خواهد داد و نظر خود را درباره این وقایع اعلام می‌کند. باید دید که این تنش میان به کجا ختم خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین