کد خبر: ۱۱۸۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸

حرف وزیر... بدتر از صد فحش است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده بجنورد با اشاره به مشكلات بسیار موجود در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اعتراضات صورت گرفته به این آزمون و نتایج آن را انگیزه ای برای تحقیق و تفحص از وزارت آموزش و پرورش بر شمرد و انتقادات بسیاری را به نحوه اجرای این آزمون و اعلام نتایج آن وارد كرد.
 
ثروتی پاسخ‌گویی وزیر در قبال اعتراضات را شایسته ندانست و رویكرد وی را تشدید كننده اعتراضات دانست.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با دادنا با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش معترضان زیادی داشت و مجلس نیز منتقد این مسأله بود، چرا كه قانونی مبنی بر اولویت استخدام حق تدریسی ها و آموزشیاران در مجلس تصویب شده بود كه این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش اجرا نشد. آنها به جای استخدام حق‌التدریسی‌ها و آموزشیاران، به اسم بكارگیری نیروهای شایسته و متخصص دست به استخدام افرادی زدند كه بعضی از آنها حتی نمره علمی كافی را هم كسب نكردند.

ثروتی ادامه داد: علاوه بر اینكه قانون مجلس مبنی بر اولویت استخدام حق تدریسی‌ها و آموزشیاران توسط آموزش و پرورش اجرا نشد، امتحانی كه توسط این وزارتخانه برگزار شد هم دارای مشكلات زیادی بود، از جمله اینكه خیلی از سوال های طرح شده دارای اشتباه بود و نتایج اعلام شده نیز صحیح نبود. در تعدادی از استان‌ها، مردودی ها را قبول و قبولی ها را مردود اعلام كردند. پس از اینكه شكایات و اعتراضات زیادی صورت گرفت، آنهایی كه مردود شده بودند نیز توسط آموزش و پرورش، قبول و اعلام شدند و این مسئله ابهامات زیادی ایجاد كرد و مشكلات متعدد و نارضایتی بسیاری به بار آورد.

وی در ادامه در مورد عملكرد وزیر آموزش و پرورش در قبال این اعتراضات، گفت: آقای وزیر هم هر وقت در تلویزیون حاضر می‌شد، می‌گفت اگر حتی یک نفر هم مشكل دارد به من بگوید؛ ذكر این نكته كه حتی یک نفر هم مشكلی با این آزمون ندارد، عصبانیت معترضان را بیشتر می‌كرد، چرا كه آنها هیچ تریبونی در اختیار نداشتند، هر چه هم نامه می نوشتند كسی به دادشان نمی رسید. ما حدود 600 نامه در مجلس دریافت كردیم و برای رسیدگی به وزارتخانه فرستادیم. در نهایت اینكه وزارت آموزش و پرورش در این مسأله خوب عمل نكرد و نماینده‌ها به عملكرد این وزارتخانه معترض هستند، لذا درخواست تحقیق و تفحص از آزمون برگزار شده و نتیجه آن را دارند.

نماینده بجنورد در مجلس با اشاره به عدم مطابقت رشته های تحصیلی برخی از افراد استخدام شده با زمینه فعالیت آنها، اذعان داشت: با شعار جذب نیروی متخصص اقدام به استخدام افراد كردند اما در حال حاضر می بینید كه فردی با مدرك لیسانس مامایی، ریاضی درس می‌دهد یا دیگری با مدرك فوق لیسانس شیمی، آموزش دفاعی درس می‌دهد. نیروهای شركتی را بیرون و از بازنشسته‌ها و نیروهای دو شیفت استفاده كردند، حتی از نیروهای اداری به عنوان نیروهای آموزشی استفاده كردند، مثلأ برخی از نیروهایی كه شغل اداری دارند، به عنوان اضافه كار به تدریس مشغول شدند.

وی در رابطه با نتایج این كار افزود: لطمه ای كه با این كار به بچه‌های مردم و امر آموزش وارد می‌شود، مردم را نسبت به مسئولان نظام بدبین می‌كند. وزیر آموزش و پرورش هم كه هر وقت مصاحبه می‌كرد می‌گفت حتی یک نفر معترض هم وجود ندارد؛ همین حرف آقای وزیر، از صد فحش هم بدتر بود. این شد كه نمایندگان ناگزیر شدند تا در این موضوع درخواست تحقیق و تفحص را بدهند.

ثروتی در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: مسئله استیضاح قبلأ مطرح بود، اما تعدادی از نمایندگان سوال‌های مطرح شده را پس گرفتند و بعد از تعطیلات مجلس تنها 9 نفر از درخواست كنندگان باقی ماندند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین