کد خبر: ۱۱۸۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۱

ازدواج دختران سوم و پنجم دبستانی در روستا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اداره آموزش و پرورش رشتخوار، گفت: ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر در مناطق روستایی رشتخوار بیشتر از پسران است که این امر ناشی از مشکلات فرهنگی است که همواره موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

"حسین عشقی" افزود: این مشکل که عمده آن بر روی دوش آموزش و پرورش است، در روستای "محمدآباد" و "باسفر" به شدت به چشم می‌خورد.

وی با ذکر اینکه مطالبات آموزش و پرورش رشتخوار متاسفانه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است، اظهار داشت: ترک تحصیل دانش‌آموزان مهمترین دغدغه موجود در این شهرستان است.

وی گفت: یکی از مشکلات دانش‌آموزان این شهرستان، ازدواج زودهنگام دختران در مناطق روستایی است که این امر موجب ترک تحصیل قشر دختر در مدارس شده است.

وی با تاکید بر تبیین فرهنگ مهارت آموزی زندگی در مدارس توسط فرهنگیان برای دانش‌آموزان، گفت: در برخی از مدارس این شهرستان دیده شده که حتی دختران در پایه سوم و پنجم ابتدایی به ازدواج تن داده‌اند.

وی گفت: مدتی است شهرستان رشتخوار در قبولی کنکور هم نزول دارد و در رشته‌های پایه خیلی در حد پایین در کنکور قبولی داریم.

وی یکی از علل مشکلات موجود بر سر راه دانش‌آموزان را، خروج 120 فرهنگی باتجربه در سال تحصیلی جاری با میانگین 10 سال خدمت به خارج از شهرستان عنوان کرد و گفت: با این انتقال که اکثر این قشر غیربومی هستند، متاسفانه تعدادی فرهنگی تازه وارد و صفر کیلومتر به بدنه آموزش و پرورش رشتخوار اضافه شده‌اند که این امر یکی از عوامل افت تحصیلی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین