کد خبر: ۱۱۸۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۳

مسی باز هم پادشاه فوتبال دنیا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- غزال زیاری(خبرآنلاین): در حالی که همه انتظار داشتند ژاوی بهترین بازیکن دنیا شود، دهان مسی هم از این انتخاب فیفا بازماند. 

بالاخره انتظارها به پایان رسید و لیونل مسی توپ طلای فیفا در سال 2010 را مال خود کرد. این اولین باری است که دو جایزه توپ طلا و عنوان برترین بازیکن سال فیفا با هم تلفیق شده و عنوان یگانه‌ای به نام «برنده توپ طلای فیفا» به برترین بازیکن سال جهان اهدا می‌شود.

این در حالی بود که تشریفات این مراسم از بعدازظهر روز دوشنبه آغاز شد و پس از کنفرانس خبری برترین‌های فوتبال زنان، کنفرانس خبری 3 نامزد نهایی دریافت جایزه توپ طلای فیفا و مربیان نامزد کسب عنوان برترین مربی سال، برگزار شد.

مسی از میان سه نامزد نهایی دریافت این جایزه یعنی، آندرس اینیستا، ژاوی ارناندس و لیونل مسی به این عنوان رسید و توانست با کسب بیشترین آرا، پادشاه فوتبال سال 2010 لقب بگیرد.

لیونل مسی در سال 2009 نیز موفق شده بود تا این جایزه معتبر را به خود اختصاص دهد و در سال 2010 نیز برای دومین سال پیاپی، این جایزه را به خانه برد.

زمانی که پپ گواردیولا برروی صحنه آمد و نام برنده این جایزه معتبر را از پاکت خارج کرد، شاید کمتر کسی انتظارش را داشت که نام مسی از پاکت خارج شود ولی وقتی گواردیولا نام ستاره آرژانتینی را برزبان آورد، مسی با چهره‌ای متعجب و دهان باز برروی صحنه آمد.

مسی پشت میکروفن قرار گرفت و در حالی که توپ طلا را در دست داشت، برای ثانیه‌هایی با دهان باز حاضران در سالن را نگاه می‌کرد!!!! ولی مسی درست شنیده بود.

او برای دومین سال پیاپی توپ طلای برترین بازیکن دنیا را مال خود کرد.

آقای خاص برنده عنوان برترین مربی سال

ژوزه مورینیو، مربی پرتغالی باشگاه رئال مادرید که سال گذشته میلادی، فصلی خارق العاده را با اینتر سپری کرده و سه جام قهرمانی را با نرآتزوری فتح کرد، با پیشی گرفتن از بیسنته دل بوسکه و پپ گواردیولا، عنوان برترین مربی سال 2010 دنیای فوتبال را به خود اختصاص داد.

مارتا، برنده برترین بازیکن زن دنیا

مارتا، ستاره برزیلی دنیای فوتبال زنان، توانست پس از پیشی گرفتن از دو رقیب آلمانی‌اش برای پنجمین بار، عنوان برترین بازیکن دنیای فوتبال (زنان) را از آن خود کند.

شش بازیکن اسپانیایی در لیست یازده بازیکن برتر سال فیفا

یازده بازیکن (تیم منتخب فیفا در سال 2010 اعلام شد. نکته جالب توجه اینجاست که اکثریت بازیکنان این تیم را ستاره‌های اسپانیایی دنیای فوتبال تشکیل می‌دهند. در مجموع 6 بازیکن از تیم قهرمان دنیا در آفریقای‌جنوبی در این فهرست قرار گرفته‌اند: ایکر کاسیاس، پویول، پیکه، ژاوی ارناندس، اینیستا و داوید ویا اسپانیایی‌های این فهرست را تشکیل می‌دهند. کریس رونالدو، لیونل مسی، مایکون، لوسیو و اسنایدر هم این لیست را کامل می‌کنند.

حاشیه‌های مراسم
غیبت مورینیو در کنفرانس خبری


نکته جالب توجه اینجا بود که ژوزه مورینیو، مربی پرتغالی رئال مادرید که از ساعاتی پیش از اعلام نام «برترین مربی سال»، انتخاب شدن او در کسب این عنوان از سوی روزنامه مارکا فاش شده بود، به دلیل تاخیری که در پروازش به زوریخ ایجاد شده بود، نتوانست به‌موقع خود را به سالن محل برگزاری این مراسم برساند و غایب بزرگ کنفرانس خبری برترین‌های فوتبال دنیا بود.

آقای خاص که سال 2010، با اینتر به سه عنوان قهرمانی در رقابت‌های سری A، جام حذفی ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا دست یافته بود، رقابت حساسی با بیسنته دل‌بوسکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا و پپ گواردیولا، مربی جوان باشگاه بارسلونا داشت.

در اینجا می توانید صحبت‌های نامزدهای نهایی کسب عنوان برترین مربی سال 2010 و نامزدهای کسب توپ طلای این سال، در کنفرانس خبری که پیش از اهدای این جایزه برگزار شد، مطالعه کنید:

گواردیولا: روزی بی‌نظیر و غیرقابل تکرار 

لحظاتی بی‌نظیر و غیرقابل تکرار را پیش سر می‌گذاریم و باید با افتخار برای دفاع از نام بارسا خدمت کرد. بهترین خاطره من در طول سال 2010، مربیگری بر این بازیکنان بود که این واقعا افتخار بزرگی برای من محسوب می‌شد. حضور من در اینجا، به این معنا نیست که من بهترین هستم، بلکه به این خاطر است که بر این بازیکنان مربیگری می‌کنم! درک کردن فلسفه باشگاهی مثل باشگاه بارسلونا در زمان کوتاه‌مدت، کار غیرممکنی است. الان 3 نامزد نهایی دریافت توپ طلای فیفا، از رختکن بارسلونا هستند و آنها شیوه‌ای را دنبال می‌کردند که فلسفه بیست، 30 سال اخیر بارسا بوده است.

خیلی بعید است که یک بار دیگر 3 بازیکن از رقابت‌های لالیگای اسپانیا در فهرست نهایی نامزدهای دریافت توپ طلا قرار بگیرند. ما روز بی‌نظیر و غیرقابل تکراری را سپری می‌کنیم، نه به این‌خاطر که بارسا بهترین تیم دنیاست یا ما با سایرین متفاوت هستیم، بلکه به این دلیل که می‌توانیم با غرور از بارسا دفاع کنیم.

دل بوسکه: موفقیت مربی، به بازیکنانی که در اختیار دارد بسته است 

ارزش یک مربی خوب، به بازیکنانی است که در اختیار دارد. نباید ارزش‌های فراوان تیم‌های پایه‌ای را هم فراموش کرد. مربی‌ای خوب است که بازیکنان خوبی داشته باشد و به همین دلیل من در اینجا هستم. بهترین لحظه‌ای که در سال 2010 برای من رقم خورد، کسب عنوان قهرمانی در دنیا بود. به‌ویژه بعد از دیدار اسپانیا مقابل سوئیس لحظات خیلی سختی را پشت سر می‌گذاشتیم و در نهایت پختگی و بلوغ بازیکنان بود تا قدرت عبور از این چالش و حرکت رو به جلو را فراهم کرد.

همه ما از ارزش تیم‌های پایه ای مطلعیم. باید به تیم‌های پایه‌ای باور داشت. همیشه رسیدن به نهایت آمادگی فیزیکی، موضوع نگران‌کننده‌ای است؛ چون هر بازیکن در حقیقت یک موجود با مهارت‌های فیزیکی است که هر روز بهتر از قبل با رقابت کردن کنار می‌آید.

اینیستا: روز ویژه و زیبایی است 

از اینکه با دو هم تیمی ام در زوریخ هستم، بسیار خوشحالم و احساس غرور می‌کنم. برنده این جایزه، قطعا لیاقتش را داشته و مطمئن باشید که همه از این بابت خوشحال می‌شوند. این روز را همه به‌خاطر می‌سپارند. امروز روزی ویژه و زیباست.

مسی: با حمایت هم‌تیمی‌های‌مان اینجا هستیم 

برای من قهرمانی در جام جهانی مهمتر از کسب مجدد توپ طلاست. اگر ما اینجا در زوریخ هستیم، برای هواداران بارسلونا خیلی خوشحال‌کننده و شادی‌آور است ولی اگر راستش را بخواهید ترجیح می‌دادم تا به جای کسب مجدد این جایزه، در جام جهانی به قهرمانی می‌رسیدم.

دقیقا نمی‌دانم که کدام لحظه را باید مهمترین لحظه فوتبالی‌ام در سال2010 بدانم، چون سال فوق‌العاده‌ای را پشت سرگذاشتیم. ولی من این شانس را نداشتم که در جام جهانی قهرمان شود. ما از سوی هم‌تیمی‌هایم خیلی حمایت شدیم. 
حمایتی که از سوی تمام هم‌تیمی‌هایم داشتم عالی بود، همچنین حمایت لاماسیا (آکادمی فوتبال بارسلونا) و باشگاه هم پشت سر ما بود.

ژاوی: فوتبال بارسا صادرکردنی نیست 

اگر ما اینجا حاضریم، این نتیجه تلاش گروهی ماست. سبک بازی تیم پایه‌ای ماقابل صادر کردن نیست و تفاوت بزرگی که بارسا با سایر تیم‌ها دارد در این است که سران باشگاه ما را به همان شیوه تمرینی‌ای که در 9 یا 10 سالگی در این باشگاه انجام می دادیم، تشویق می‌کنند. ارزش‌ها، دیدگاه‌ها و مفاهیم فوتبالی ما از آن زمان تاکنون ثابت و یکسان بوده و از اینکه در بهترین مدرسه فوتبالی دنیا رشد کرده‌ام،احساس غرور می‌کنم. اگر بارسا نبود، نمی‌توانستم در تیم ملی اسپانیا هم موفق باشم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
0
0
اصلا حق مسی نبود حق ژاوی بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین