کد خبر: ۱۱۸۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳

آخرین وضعیت كشتی‌های توقیفی ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بعد از گذشت حدود دو هفته از اعلام رسمی توقیف دو كشتی ایرانی در دو كشور هنگ‌كنگ و مالتا، مدیرعامل كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت این دو كتشی، اظهار امیدواری كرد كه ظرف یک ماه آینده این كشتی‌ها آزاد شوند.

دوازدهم دی‌ماه امسال مدیرعامل كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران كه در یک نشست خبری سخن می‌گفت، موضوع توقیف دو كشتی ایرانی در هنگ‌كنگ و مالتا را كه چند روزی به‌صورت غیررسمی مطرح شده بود تایید و اظهار كرده بود كه علت این توقیف بدهی 280 میلیون دلاری به یک بانک آلمانی است.

محمد داجمر در این مورد توضیح داده بود: این دو كشتی به این دلیل توقیف شده‌اند كه یک بانک آلمانی وام دین آن‌ها را به حال تبدیل كرده كه در حال مذاكره هستیم كه از طریق تامین منابع از داخل آن‌ها را آزاد كنیم.

حال پس از گذشت حدود دو هفته از توقیف این دو كشتی مدیرعامل كشتیرانی ایران با اذعان به اینكه هنوز مشكل این كشتی‌ها حل نشده، اظهار امیدواری می‌كند كه حداكثر طی یک ماه آینده این كشتی‌ها آزاد شوند.

داجمر در این مورد عنوان كرد: پیگیر حل شدن این مشكل هستیم. هنوز در حال مذاكره هستیم و داریم به یک توافقاتی می‌رسیم كه پول آن‌ها را بدهیم و كشتی‌ها آزاد شوند.

وی هرچند پیش از این تصریح كرده بود اگر منابع مورد نظر برای‌ پرداخت این گونه بدهی‌ها تامین نشود و یا این كار صرفه اقتصادی نداشته باشد اجازه حراج شدن را می‌دهیم اما اكنون تایید كرد كه قطعا این كشتی‌های توقیف شده به حراج گذاشته نمی‌شوند و اضافه كرد: داریم با آن‌ها توافق می‌كنیم و هنوز قطعی نشده اما در حال قطعی شدن است.

این مسئول كشتیرانی ایران با اظهار امیدواری از اینكه در یک ماه آینده مشكل این دو كشتی حل شود، اظهار كرد: هرچند این مدت، زمان زیادی است اما به هر حال این اقدام طول می‌كشد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر كشتی دیگری از كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مشكل توقیف مواجه نشده است.

داجمر كه پیش از این برآورد كرده بود میزان عدم‌النفع توقیف این دو كشتی و سه كشتی دیگری كه در سنگاپور توقیف شده‌اند حدود هشت میلیون دلار است، در مورد آن سه كشتی توقیف شده در سنگاپور متذكر شد كه این كشتی‌ها هم‌اكنون برگشته‌اند.

در این مورد وزیر بازرگانی نیز پانزدهم دی ماه امسال از آزادسازی این سه كشتی خبر داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین