کد خبر: ۱۱۸۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸

شربت تریاک آماده تحویل است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت، گفت: شربت تریاک آماده تحویل به دانشگاه‌های علوم پزشکی است. 

محمدرضا شانه ساز افزود: تاکنون فقط شش دانشگاه علوم پزشکی درخواست شربت تنتوراوپیوم - شربت تریاک - کرده‌اند ، این وزارتخانه آماده‌ است که در صورت آماده شدن و درخواست همه دانشگاه‌های علوم پزشکی این شربت را در اختیارشان قرار دهد. 

مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت افزود: مراحل تولید شربت تریاک انجام شده و اکنون شرایط روش‌های بهینه یا مطلوب تولید موسوم به «جی.ام.پی» در داروپخش را طی می‌کند، از دانشگاه های علوم پزشکی نیز استعلام لازم برای دریافت آن انجام شده که به جز 6 دانشگاه، هنوز درخواستی به دست ما نرسیده است. 

به گفته شانه‌ساز، 24 هزار بطری 250 لیتری و 18 هزار یک لیتری شربت تریاک تولید شده و 80 هزار لیتر نیز آماده تحویل است. 

وی در عین حال یادآورشد که نگرانی دیگر در این زمینه وجود دارد و آن افزایش 77 درصدی قیمت مواد اولیه تولید شربت تنتوراوپیوم است که باید با هماهنگی و اقدامات لازم این مشکل را برطرف کرد تا وقفه‌ای در چرخه تولید آن اتفاق نیفتد. 

مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت، در اختیار نداشتن فضای مناسب برای توزیع شربت تریاک، نداشتن انبار داروی مناسب، نبود فضای امنیتی و حفاظتی لازم برای نگه‌داری این شربت را بخشی از مشکلات مراکز مجاز دریافت و توزیع شربت تریاک عنوان کرد. 

شانه ساز گفت:بر اساس پروتکل دارویی این شربت، برای هر 50 بیمار باید یک متخصص روانشناسی در اختیار مراکز باشد تا اقدامات روان درمانی لازم را در جهت اثربخشی دارو انجام دهد، که خیلی از مراکز این متخصص را دراختیار ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین