کد خبر: ۱۱۹۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳
به لطف محصولات هالیوودی

فروش سینمای روسیه در سال 2010 از یک میلیارد دلار گذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فروش سینمای روسیه در سال ‌٢٠١٠ به لطف محصولات هالیوودی از مرز یک میلیارد دلار گذشت. 

سینمای روسیه در سال گذشته میلادی بالاترین رکورد را در عرصه بلیت‌فروشی شکست. 

در سال ‌٢٠١٠ مجموع فروش سینمای روسیه به ‌ ٠٥ / ١ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال پیش از آن ‌٤٣ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

براساس این گزارش، اگرچه سهم تولیدات داخلی روسیه از سینمای این کشور به ‌٩ / ١٤  درصد کاهش یافته است، اما اکنون روسیه با پیشی گرفتن از اسپانیا، 

کره‌جنوبی، ایتالیا، و اتریش به ششمین بازار بزرگ توزیع فیلم دنیا تبدیل شده است. 

فیلم «آواتار» ساخته جیمز کامرون بیشترین حجم فروش را داشت و با ‌١١٧ میلیون دلار در رتبه اول گیشه سینمای روسیه ایستاد.
 
«آواتار» که جایزه بهترین کارگردانی جوایز گلدن گلوب ‌‌٢٠٠٩ را برای جیمز کامرون به‌همراه آورد، برنده جایزه‌ اسکار بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین فیلم‌برداری است که ساخت آن یکی از مهم‌ترین رویداد‌های هنری و سینمایی سال ‌‌٢٠٠٩ نام گرفت. 

«آواتار» با هزینه ساخت ‌‌٥٠٠ میلیون دلار عنوان پرهزینه‌ترین تولید تاریخ سینما را یدک می‌کشد و مسؤولان فوکس سعی دارند با بودجه‌ای نزدیک به این مبلغ پیش‌تولید بخش دوم آن را آغاز کنند. 

به گزارش ورایتی، « شرکت تا ابد» محصول کمپانی دریم ورکز با صداپیشگی بازیگران معروفی چون «کامرون دیاز»، «ادی مورفی»، «آنتونیو باندراس» و «تام کروز» با فروش ‌٥١ میلیون دلار در رتبه دوم و «آلیس در سرزمین عجایب» به کارگردانی «تیم برتون» با فروش ‌٤٢ میلیون دلار در رتبه‌ سوم پرفروش‌ترین‌های سینمای روسیه ایستادند. 

«هری پاتر و هدیه‌های مرگ»، موفق‌ترین محصول کمپانی برادران وارنر در سال ‌‌٢٠١٠ که علاقه‌مندان سینما در سال جدید میلادی سخت چشم‌انتظار قسمت دوم آن هستند به‌همراه «نبرد غول‌ها»، «مگامایند» و «ژولیده» در این فهرست قرار دارند. 

با وجود رکوردشکنی سینمای روسیه در سال ‌٢٠١٠، تحلیلگران روس معتقدند سینمای این کشور امسال حداکثر به فروش ‌١٥ / ١ میلیارد دلار خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین