کد خبر: ۱۱۹۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۰

احمدی‌هرندی: «بدون اجازه» با تغيير نام به جشنواره می‌آيد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس هنری: كارگردان فيلم «بدون اجازه»‌ با اشاره به تغيير نام اين فيلم، گفت: ايده‌آل من، ساخت فيلمي است که داراي قصه‌اي جهانشمول باشد و ارزش‌هاي ما را به دور از هرگونه شعار به دنيا ارايه کند. 

به گزارش آفتاب، «مرتضي احمدي هرندي» کارگردان فيلم «بدون اجازه» در گفت‌وگو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر گفت: به عقيده من فيلم‌هايي بايد در يک سطح قضاوت شوند که از شرايط مالي يکساني برخوردار باشند. سينما علاوه بر هنر، صنعت است و شرايط و امکانات ساخت فيلم‌ها با هم متفاوت است. بايد در قضاوت و ارزيابي آثار، امکانات و بودجه فيلم‌ها هم در نظر گرفته شود زيرا با وجود سرمايه مناسب مي‌توان از بهترين‌هاي سينما و بهترين کارشناسان بهره برد. به هر ترتيب بايد ديد چه مجالي به فيلمساز براي بروز و ظهور استعدادش داده‌ايم و سپس به قضاوت اثرش بنشينيم. 

وي که بيش از دو دهه است در عرصه ساخت آثار تلويزيوني و سريال فعال است درباره بخش فيلمسازان اول و دوم جشنواره توضيح داد: من به اين مرزبندي اعتقادي ندارم، فيلمسازي که قابليت ساخت فيلم سينمايي دارد مي‌تواند با فيلمسازي که سال‌هاست در اين عرصه فعاليت کرده، رقابت نمايد. بالاخره همه فيلمسازاني که اولين فيلم خود را ساخته‌اند با يک پيشينه و سابقه کاري وارد عرصه فيلمسازي حرفه‌اي و سينما شده‌اند. 

وي در ادامه به ويژگي «بدون اجازه» اشاره کرد و گفت: فيلم از قصه خوبي برخوردار است و يک ملودرام اجتماعي محسوب مي‌شود. در فيلم، شخصيت‌ها هر کدام گذشته‌اي دارند و در ساختار هم سعي کردم علاوه بر اين که سليقه مخاطب را در نظربگيرم، از به تصويرکشيدن جنبه‌هاي زيبايي‌شناسي و هنري نيز غافل نشوم. اما بيشتر علاقمندم بستري فراهم شود تا بتوانم فيلمي را که دوست دارم بسازم، فيلمي که داراي قصه‌اي جهانشمول باشد و ارزش‌هاي ما را به دور از هرگونه شعار به دنيا ارايه کند. 

هرندي درباره آخرين مراحل فني فيلم و نام آن توضيح داد: اسم فيلم ابتدا «بدون فلاش» بود که مورد موافقت اداره کل نظارت و ارزشيابي قرار نگرفت و با نام «و ناگهان» پروانه ساخت گرفت. «بدون اجازه» نامي است که براي فيلم انتخاب کرديم که ظرف چند روز آينده اين نام هم احتمالاً تغيير خواهد کرد. راف‌کات فيلم به اتمام رسيده و ظرف چند روز آينده فاين کات فيلم توسط واروژ کريم مسيحي در استوديو فدک فيلم به اتمام مي‌رسد. اميريل ارجمند که در فيلم بازي دارد ساخت موسيقي فيلم را برعهده گرفته است و پرويز آبنار صداگذاري فيلم را برعهده دارد. فيلم به صورت دالبي ساروند آماده نمايش خواهد شد. 

وي در پايان درباره موسيقي فيلم گفت: موسيقي فيلم بايد از دل قصه بربيايد و به روند داستان کمک کند. اميريل ارجمند در فيلم بازي کرد و با فضاي فيلم کاملاً آشنا است و با صحبت‌هايي که با هم داشتيم، ساخت موسيقي فيلم را به ايشان سپرديم. ارجمند به تازگي ساخت موسيقي فيلم نيمه بلند خارجي را به پايان برده است که کار بسيار خوبي بود. 

«بدون اجازه» مضموني اجتماعي دارد و با نگاهي نو به نوعي از جرايم كه در جامعه حال حاضر نيز به فراواني وجود دارد، مي‌پردازد. 

از بازيگران اصلي فيلم مي‌توان به داريوش ارجمند، مهدي پاكدل، نسرين مقانلو، اميريل ارجمند، حميد طالقاني، باران زماني، زهره حميدي، سولماز آقمقاني، فرج الله گل سفيدي، ساناز كمالوند و... و با معرفي ياسمينا باهر و با حضور محمد كاسبي اشاره كرد.. 

ساير عوامل اصلي اين فيلم عبارتند از: نويسنده: علي حسيني، کارگردان: مرتضي احمدي هرندي، تهيه کننده: محمود فلاح، مجري طرح: مجتبي هنرمند پارسا، مدير فيلمبرداري: افشين عليزاده، مدير صدابرداري: محمد شاهوردي، طراح چهره پردازي: محسن بابائي، دستيار اول كارگردان و مدير برنامه ريزي: حميد همتي، جانشين توليد: محسن كرباسيان، مدير تداركات: رحيم بياباني، طراح صحنه: مجيد علي اسلام، طراح لباس: ونوس ابوذري، دستيار دوم كارگردان: حامد پوراسفندياني، منشي صحنه: نسيم ناطقيان، عكاس: مسعود پاكدل. 

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري «مهدي مسعودشاهي» در تهران برگزار مي‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین