کد خبر: ۱۱۹۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۶

پاسخ صریح حجت الاسلام سید علی خمینی به دروغ‌پراکنی‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی، نوه محبوب امام در گفت‌و‌گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ضمن اعلان راه‌اندازی قریب‌الوقوع سایت شخصی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی با اشراف و نظارت ایشان، درباره خبر جعلی شرکت خویش در برنامه‌ی ۹ دی مهدیه تهران نیز، با صراحت موضع خود را بیان نمود.
 
مشروح این گفت‌وگو بدین قرار است:

اطلاع یافتیم که با اشراف و نظارت جنابعالی سایت اینترنتی با نام «یادگار امام» که به ارائه آثار و دروس علمی و اندیشه و آرای اخوی بزرگ‌تان، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی اختصاص دارد، به زودی راه‌اندازی می‌شود، با توجه به جایگاه ایشان به عنوان یادگار امام و متولی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(س) و آستان مطهر امام خمینی در جامعه و حضور فعال ایشان در حوزه علمیه قم طبعا این خبر مورد توجه و استقبال دوستان امام و خصوصا حوزویان، قرار خواهد گرفت، اگر ممکن است، درباره علت این اقدام و رویکرد سایت مذکور و محتوای سایت توضیح دهید.

سال‌هاست که ضمن شرکت در دروس علما و بزرگان حوزه، در جلسات درس اخوی شرکت دارم. با توجه به نکات ارزنده‌ای که درمباحث مختلف جلسات درس ایشان مطرح می شود و خصوصا مبنای تدریس ایشان که عمدتا بر تبیین مبانی فقهی و اصولی حضرت امام خمینی(س) متمرکز می‌باشد، بنا به اصرار شاگردان ایشان انتشار این دروس را برای استفاده بیشتر طلاب محترم و علاقه‌مندان به علوم اسلامی مفید یافتم. سایتی که به زودی و در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی راه اندازی می شود، رویکرد به وجهه حوزوی یادگار امام دارد.

مطالب سایت شامل چه بخش‌هایی است؟

بخش‌ها و مطالب مختلفی دارد از جمله:

- بخش مروبط به درس خارج ایشان، شامل تقریرات عربی درس خارج ایشان (به قلم اینجانب)، درسنامه‌ها، نسخه تصویری و صوتی درس‌ها و نسخه پاورپوینت‌های ارائه شده در جلسات درس خارج ایشان. 

- بخش مربوط به آثار و تالیفات که شامل کتاب‌ها ومقالات علمی ایشان می‌شود. 

- بخش مربوط به درس‌های رسائل، مکاسب، کفایه (شامل نسخه صوتی سال‌های تدریس دروس سطح حوزه توسط یادگارامام) 

- بخش مربوط به درس منظومه و شرح منظومه ایشان (شامل نسخه صوتی دوره کامل منظومه) 

- بخش‌های جانبی (همانند گالری عکس، سئوالات و پاسخ‌ها)

اگر اجازه دهید سئوال دیگری که در روزهای گذشته به طور وسیعی در رسانه‌ها و مطبوعات بازتاب داشته است مطرح کنیم و آن ماجرای حضور یا عدم حضور شما در برنامه ۹ دی سال جاری در مهدیه تهران می‌باشد که پس از اعلان خبر در یکی از سایت‌ها مبنی بر مصاحبه‌ای با جنابعالی که حاکی از شرکت شما در این مراسم بود، بلافاصله این خبر از سوی دفتر حضرت امام تکذیب شد. علیرغم این تکذیب، اصرار برخی رسانه‌ها برانجام مصاحبه و شرکت شما در مراسم، بر دامنه ابهامات افزوده است. این گفت‌و‌گو فرصتی مناسب است تا از زبان خود شما مستقیما در این باره واقعیت را جویا شویم.

بله، متاسفانه این خبرها را شنیده‌ام و مربوط به شیوع خبر دروغ در جامعه است و احساس می‌کردم همان تکذیب دفتر امام که به هر حال ارزشمندترین مرجع خبری نسبت به کل خانواده امام و مسایل مربوط به امام هست کافی است و نیازی نیست که من شخصا خودم تکذیب کنم و مصاحبه کنم. البته چه تلفنی و چه شفاهی آقایانی که صحبت داشتند، من عرض کردم، من سعادت حضور در مراسم مهدیه در روز ۹ دی را نداشته‌ام و همچنین با سایتی هم در این زمینه مصاحبه نکرده‌ام و همان خبری که دفتر [امام] منتشر کرده‌اند، حجیتش کافی بود. در واقع فکر می‌کنم کفایت می‌کند، این مصاحبه هم اولین مصاحبه است. امیدوارم دوستانی که این خبر را منتشر کرده‌اند، توجه داشته باشند که چه رفتن من و چه نرفتن من نمی‌تواند مورد تحلیل قرار بگیرد و ان‌شاءالله آقای انصاری هم در این زمینه (۱) بررسی می‌کنند. ان‌شاءالله دیگر ادامه پیدا نمی‌کند و حق شکایت را ما بر ای خودمان قائلیم اگر این مسأله ادامه پیدا کند، ان‌شاءالله که دیگر ادامه پیدا نمی‌کند و این مسأله تمام می‌شود. امیدوارم این صحبت من فصل‌الخطابی باشد بر جریانات.

پی نوشت:
۱- منظور پیگیری شکایت جعل و انتشار خبر مذکور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
0
0
ايشان نظرشان را با گفتن جمله((من سعادت حضور در مراسم مهدیه در روز 9 دی را نداشته ام))درباره انقلاب 9دي اعلام نموده‌اند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
0
0
من "سعادت" حضور در مراسم مهدیه در روز ۹ دی را نداشته‌ام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
0
0
آقا سید علی بزرگوار البته خود جنابعالی خیلی خوب این موضوع را رعایت نموده اید ولی سعی کن پشت آسید حسن رو خالی نکن چون خیلی ها در صدد این کارهستند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین