کد خبر: ۱۱۹۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۷

وزارت کار: کارجویان به وزارت تعاون مراجعه کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر کار با اعلام اینکه به کارجویان سفارش می‌کنم برای ثبت‌نام به سامانه وزارت تعاون مراجعه کنند، گفت: هم اکنون ظرفیت‌شناسی اشتغال در استان‌ها انجام می‌شود.

محمدحسین فروزان مهر با بیان اینکه در اسناد پشتیبانی که در برنامه‌های توسعه در نظر گرفته می‌شود، حوزه اشتغال به عنوان یک موضوع فرابخشی دیده می‌شود، گفت: این موضوع به آن معنی است که از اساس تصور اینکه دستگاه خاصی را باید مسئول اشتغال کشور معرفی کنیم برداشت نادرستی است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرین وزارت کار و امور اجتماعی اظهار داشت: وزارت کار در موضوع اشتغال مسئولیت دبیرخانه‌ای دارد ولی در مورد مدیریت بنگاه‌های کوچک زودبازده طبق دستورالعمل شورای عالی اشتغال به این وزارتخانه عمل کردیم.

فروزان مهر با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال فرابخشی است، تصریح کرد: با این حال مسائل موجود در آن با یک عظم ملی قابل حل خواهد بود. هم اکنون زمینه‌های اشتغال در استان‌ها ظرفیت‌شناسی می‌شود و از این طریق خطوط اعتباری هم از طریق بانک‌ها و صندوق توسعه ملی به آنها اختصاص خواهد یافت تا منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود.

وی ادامه داد: در شرح وظایف وزارت کار مسئولیت اشتغال نیامده است و ما هم اکنون چنین چیزی را نداریم. این مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعی افزود: در حال حاضر سامانه وزارت تعاون در ثبت‌نام کارجویان فعال است و از این طریق ثبت‌نام، مشاوره و راهنمایی کارجویان صورت می‌پذیرد. 

فروزان‌مهر خاطر نشان کرد: ما هم اعلام می‌کنیم که هرکسی دنبال کار است به سامانه وزارت تعاون مراجعه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین