کد خبر: ۱۱۹۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۷

افشاگری الله‌کرم درخصوص مشایی و تیمش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که طی روزهای اخیر یک سایت نزدیک به مشایی از تغییر نام انجمن حجتیه به 'راه حقیقت' خبر داده بود، حسین‌الله کرم تشکیلات 'راه حقیقت' را مربوط به اسفندیار رحیم مشایی توصیف و تحلیل کرد.

به گزارش جهان، وی در سخنان اخیر خود، مدعی شده است: اینها (مشایی و باند او) معتقدند که دوران ظهور فرا رسیده است و باید به ۴ کشور عربستان، یمن، اردن و مصر نزدیک شویم.

الله‌کرم در تببین این رویکرد مشایی و اطرافیانش می‌گوید: این انحراف مشایی در مقابله با جریان کشورهای محور مقاومت قرار دارد. انحراف مشایی شکل جدیدی از انجمن حجتیه با نام جدید راه حقیقت می‌باشد.

وی در ادامه تحلیل خود از محورهای فعالیت مشایی و یارانش تاکید می‌کند: انحراف مشایی شکل جدیدی از انجمن حجتیه با نام جدید راه حقیقت می‌باشد که در ۴ محور قرار دارد: 

۱- معنویت: از طریق عرفان‌های کاذب و دروغی می‌توان به حقیقت رسید و راه حقیقت تنها شریعت نمی‌باشد. 

۲- مهرورزی: پیام قرآن و پیامبر خاتم بر اساس مهرورزی و محبت شکل گرفته است، ما هم باید آن را ترویج کنیم. طرح مسائلی مثل ما دوست مردم اسراییل هستیم در این راستا قرار دارد. 

۳- صلح: جهاد در اندیشه جایی ندارد و واژه صلح باید جایگزین شود. اگر به صلح دعوت کنیم حدود ۵ میلیارد طرفدار داریم در حالی که اگر به جهاد دعوت کنیم حدود ۱ میلیارد یار و طرفدار داریم. 

۴- عدالت: ما از مسیر مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم به عدالت نمی‌رسیم، بلکه بشر باید به سرشت خودش برگردد و این راه عدالت است که از طریق عرفان‌های نو‌ظهور، مهرورزی و صلح به نتیجه می‌رسد نه از راه جهاد با ظالمین!

در همین حال، چندماه قبل بود که اسفندیار رحیم مشایی در جلسه‌ای خصوصی عنوان کرده بود: باید به سمت و سوی مدل ترکیه پیش رفت. در جناحی که من مد نظر دارم باید از الله‌کرم تا گلزار در آن حضور داشته باشند.

فعالان سیاسی افشاگری الله‌کرم را نوعی برائت از مشایی و تفکرات وی تحلیل می‌کنند.

از سوی دیگر اگرچه جریان مشایی و نزدیکان احمدی‌نژاد طی سال‌های اخیر تبعیت از تشکیلات انجمن حجتیه را تکذیب کرده‌اند اما با این افشاگری الله‌کرم باید منتظر واکنشها و پاسخ‌های جدیدتری درخصوص انتساب مشایی و یارانش به انجمن حجتیه بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین