کد خبر: ۱۱۹۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۹

جدیدترین تصمیمات درباره سهمیه جدید گازوئیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی اقتصادی دولت با اعلام جدیدترین تصمیمات دولت درباره سهمیه جدید گازوئیل حمل و نقل عمومی، گفت: نظام سهمیه بندی فعلا ادامه می‌یابد. 

سید شمس الدین حسینی امروز شنبه در حاشیه جشن 127 سالگی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه امروز 25 دی ماه است و آیا دولت سهمیه گازوئیل حمل و نقل عمومی را براساس کارکرد تعیین کرده است؟ گفت: امروز در بسته حمایت از بخش حمل و نقل، سهمیه‌بندی‌هایی برای بخش‌های حمل و نقل دیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نظام سهمیه‌بندی فعلا تداوم می‌یابد، افزود: در آینده نیز از سازوکارهای دقیق تر و مطمئن‌تری استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: در حال حاضر اکثر سهمیه‌های اختصاصی در خدمت حمل و نقل و تولید است، ضمن اینکه قصد داریم کارت‌های هوشمند و ناوبری را تقویت کنیم. در عین حال، آنچه مسجل است فعالان اقتصادی بخش حمل و نقل از این سهمیه‌ها استفاده می‌کنند. 

براساس هشتم دی‌ماه دولت، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت موظف بود حداکثر تا تاریخ 15 دی‌ماه با همکاری وزارتخانه‌های نفت و راه و ترابری نسبت به تهیه جدول جدید سهمیه براساس کارکرد و طبقه‌بندی عملیاتی ناوگان اقدام و پس از تائید ستاد هدفمندی یارانه‌ها حداکثر تا تاریخ 25 دی‌ماه جاری نسبت به اعلام سهمیه‌های بهمن ماه خودروهای نفت گاز سوز اقدام کنند.

هدفمندی یارانه‌ها پس از اعلام اولیه سهمیه‌ گازوئیل خودروهای عمومی در اواخر آذرماه، هشتم دی‌ماه در مصوبه ای با لحاظ کردن تغییراتی در سهمیه‌ها، گازوئیل 350 تومانی این بخش را به قیمت "150تومان به علاوه یک ریال" کاهش داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین