کد خبر: ۱۱۹۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۸

جوانفکر، ناکام از ایرنا می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عصر ایران نوشت: علی اکبر جوانفکر چهارمین مدیرعامل ایرنا در دولت احمدی‌نژاد، در آستانه خداحافظی از خبرگزاری دولت قرار گرفت.

منابع نزدیک به دفتر رییس‌جمهوری در ارتباط با این موضوع به خبرنگار عصر ایران اعلام کردند: علی اکبر جوانفکر برای پذیرش مدیرعاملی ایرنا دو هدف اصلی بازگشت روزنامه ایران به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و ارتقاء ساختار تشکیلاتی ایرنا تا حد معاونت ریاست‌جمهوری را دنبال می‌نمود که بعد از یکسال حضور در ایرنا هیچ یک از این دو هدف بالا محقق نشد.

علی اکبر جوانفکر در مراسم معارفه خود در 6 بهمن 88 اعلام کرده بود که اگر بعد از یکسال نتواند تحول لازم را در ایرنا ایجاد کند ، صندلی مدیریت ایرنا را به مدیر بعدی تحویل خواهد داد.

این در حالی است که پس از یکسال از مدیریت جوانفکر در ایرنا نه تنها 2 هدف اصلی وی محقق نشد بلکه طی یکسال اخیر رتبه ایرنا حدود 30 پله در رنکینگ الکسا(alexa) سقوط کرده است.

در همین رابطه گفته می‌شود اسفندیار رحیم مشایی‌، رییس دفتر رییس‌جمهور از محمدحسن صالحی مرام، سید ضیاء الدین نورالدینی و عبدالرضا داوری‌، 3 نفر فعالین رسانه‌ای حامی خود برای اداره مجموعه ایرنا برنامه خواسته است‌.

البته گفته شده است به دلیل مخالفت وزیر صنایع و معادن با خروج داوری از این وزارتخانه، شانس صالحی مرام و نورالدینی برای رسیدن به اتاق مدیرعامل ایرنا، از داوری بالاتر است.

مخالفت محرابیان با خروج داوری از وزارت صنایع در حالی صورت گرفته است که وی چندی پیش روزنامه گسترش صنعت را به عبدالرضا داوری سپرد تا داوری هم این روزنامه را به تریبونی برای انتشار مواضع حلقه اسفندیار رحیم مشایی تبدیل نماید.

منابع نزدیک به دفتر رییس جمهوری معتقدند که به دلیل ارتباط تنگاتنگ محمدحسن صالحی مرام با اسفندیار رحیم مشایی، وی شانس اول برای مدیرعاملی ایرنا است. 

سیدضیاء الدین نورالدینی نیز که از سال 84 در مراکز حساس اطلاع‌رسانی دولت فعالیت کرده و از ارتباط بسیار نزدیکی با سید مجتبی ثمره هاشمی برخوردار است، چندی پیش با حکم مشایی روانه ساختمان شورای اطلاع رسانی دولت در خیابان بخارست شد از شانس خوبی برای مدیرعاملی ایرنا برخوردار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین