کد خبر: ۱۱۹۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
احمدرضا دستغیب:

نباید فضای امنیتی مانع نظارت مجلس شود

چرا دولت با اعتقادات مردم بازی می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدرضا دستغیب با تاکید بر دو بعد اسلامیت و جمهوریت نظام، گفت: تضعیف هر یک از این دو بعد، به هر بهانهای که باشد به منزله تضعیف نظام جمهوری اسلامی خواهد بود. 

نماینده اصلاح‌طلب شیراز در نطق امروز خود ادامه داد: مبادا کارهای نسنجیدهای کنیم که نه از اسلامیت نظام چیزی بماند نه از جمهوریت آن. 

وی همچنین با بیان اینکه نظارت بر عملکرد مجریان از اصول قانون اساسی است از دستگاههای نظارتی مختلف از شورای نگهبان تا مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نام برد و افزود: نباید فضا را به گونهای امنیتی کنیم که نمایندگان هم نتوانند به وظایف نظارتی خود بپردازند. مبادا مجلسی که از حقوق مسلم خود در نظارت بگذرد! 

دستغیب در بخش دیگری از نطق خود، گفت: خطاب من با برخی دولتمردان است. به مردم بگویید که ارتباط شما با امام زمان چیست؟ چرا برخی افراد در دولت به علما و مراجع اهانت کرده و خود را منتسب به امام زمان می‌کنند؟ با اعتقادات مذهبی مردم بازی نکنید که چیزی جز خسران نخواهد داشت. 

اگر چه وی در جرگه نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هشتم شناخته می‌شود، اما با بیان اینکه به شکل مستقل وارد این مجلس شده و وامدار هیچ فرد و جریان و حزبی نیست، گفت: بنده از عقلای دو جناح می‌خواهم که راه ورود افراد تندرو را ببندند و نگذارند که اداره امور به دست افراد تندرو بیفتد. 

نماینده شیراز در پایان نطقش نیز گفت: لقب پایتخت فرهنگی را کسی به شیراز نداده که بخواهد بستاند!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین