کد خبر: ۱۱۹۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲
رئیس اتحادیه تعاونی‎های تاکسیرانی سراسر کشور:

اگر سهمیه‌ها افزایش نیابد، تاکسی‌ها بیکار می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتحادیه تعاونی‎های تاکسیرانی سراسر کشور خواستار افزایش میزان سوخت تخصیصی ماهیانه تاکسی‎ها شد و تاکید کرد که در غیر این صورت تاکسی‌ها بیکار خواهند شد، چرا که استفاده از بنزین ۷۰۰ تومانی برای آنها به صرفه نیست. 

محمد مهدی تیموری با اشاره به ۴۰۰ لیتر سهمیه ماهیانه تاکسی‌ها تاکید کرد: نمی توان با این میزان سوخت خدمات مناسبی را به مردم ارائه کرد.

وی با تاکید بر این مطلب که با سهمیه در نظر گرفته شده برای رانندگان تاکسی، امکان تامین نیاز سوخت ماهیانه تا زمان شارژ دوباره آن وجود ندارد، اظهار داشت: با تاکیدی که دولت در بخش حمل و نقل عمومی و افزایش خدمات دهی از این طریق داشته است، افزایش تردد تاکسی ها با این میزان سوخت امکان ندارد.

این مقام مسئول در اتحادیه تعاونی های تاکسیرانی سراسر کشور افزود: دلیل آن نیز برمی گردد به اینکه تردد بیشتر مساوی است با سوخت بیشتر برای خودرو تا بتوان مسافر بیشتری را به صورت روزانه برای جابه جایی مسافران کرد، بنابراین توسعه فعالیت تاکسی ها در بخش حمل و نقل عمومی باید به نحوی باشد که اگر قبلا یک تاکسی در روز تا ۱۷۰ کیلومتر مسیر را طی می کرد، امروز این میزان باید به بیش از ۲۰۰ کیلومتر در روز افزایش یابد.

تیموری با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی مدنظر دولت است، بیان داشت: اینکه ما با ۴۰۰ لیتر بنزین ماهیانه بتوانیم خدمات بیشتری از قبل داشته باشیم شاید نشود چون من استنباط می کردم که در زمان توجه دولت به افزایش حمل و نقل عمومی، میزان سوخت خودروهای عمومی نیز باید افزایش یابد.

رئیس اتحادیه تعاونی های تاکسیرانی کشور با بیان اینکه ما در این مورد با ستاد مدیریت سوخت کشور صحبت کردیم، در خصوص اینکه افزایش احتمالی میزان سوخت خودروهای تاکسی تا چه زمانی صورت خواهد گرفت، نیز گفت: فکر می کنم باید تا دو هفته آینده جمع آوری نهایی اطلاعات و گزارشات از استانها و شهرستانها صورت بگیرد.

این مقام مسئول در بخش تعاونی های تاکسیرانی اظهار داشت: البته هم اکنون نیز بخشی از اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شده است ولی برخی از استان‌ها در این حوزه باقی مانده است. در نهایت پیشنهادات خود را به ستاد مدیریت سوخت کشور ارائه خواهیم کرد تا آنها بتوانند در این زمینه تصمیمات بهتری را با اطلاعات به روزتر اتخاذ کنند.

تیموری در این باره که پیشنهاد تاکسی داران و نمایندگان آنها در اتحادیه کشوری چه میزان سوخت ماهیانه بوده است، ادامه داد: ما اعلام کردیم که همان ۵۰۰ لیتری را که قبلا به صورت ماهیانه شارژ می‌کردند باید ادامه یابد و نباید از میزان آن ۱۰۰ لیتر کسر شود.

به گفته این مقام تعاونی های تاکسیرانی، اگر در مورد وضعیت سهمیه تاکسی‌ها در ماه فکری نشود هیچ راننده تاکسی‌ای را نمی‌توانید پیدا کنید که اگر بنزین ۴۰۰ تومانی وی به اتمام رسید برود بنزین ۷۰۰ تومانی بخرد و با آن مسافر جابه جا کند و نتیجه این می شود که این تاکسی از چرخه حمل و نقل خارج خواهد شد و مردم نمی توانند از خدمات حمل و نقل عمومی به آن صورتی که مدنظر دولت است، استفاده کنند و در نهایت برای مردم ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی سراسر کشور افزود: در هر حال مردم از این سیستم استفاده کنند و دولت باید حمایتهای لازم را داشته باشد. هم اکنون در خطوط به صورت میانگین ۴۵ تا ۵۵ نفر مسافر توسط هر تاکسی جابجا می شوند که اگر بنزین ۴۰۰ تومانی آنها به اتمام برسد، تعداد جابجایی‌ها کاهش خواهد یافت و مسافران دچار مشکل می‌شوند.

وی در مورد میزان افزایش کرایه تاکسی‌ها هم با بیان اینکه در این بخش همان ۱۵درصد اعلام شده از سوی دولت اعمال می‌شود، گفت: البته در این مورد نیز صحبت کردیم که لازم است کار کمی دقیق‌تر دیده شود، چون در برخی شهرها ممکن است حتی کمتر نیز افزایش یابد و در برخی دیگر از شهرها نیز بیشتر، چون کارکرد تاکسی‌ها در همه شهرها یکسان نیست.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور تاکید کرد: ممکن است یک تاکسی در شهری روزانه ۱۰هزار تومان و در شهری دیگر روزانه تا ۳۰ هزار تومان نیز درآمد داشته باشد؛ بنابراین طرح افزایش کرایه‌ها باید منطقه‌ای و از طریق شورای شهر و دستگاه‌های متولی نرخ‌گذاری اعمال شود که البته برای آن کف و سقف نیز می‌توان پیش‌بینی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
اونروزا هرکه بیکارمیشد میرفت مسافر کشی حالا هرکی مسافرکش میشه بیکار میشه دمتون گرم 0
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین