کد خبر: ۱۱۹۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲

کرایه تاکسی‌ از بهمن افزایش می‌یابد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران گفت: در صورت تایید فرمانداری تهران، افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها از اول بهمن اجرایی می‌شود. 

فضل‌الله اسلامی افزود: در صورتی که فرمانداری نظر نهایی خود را اعلام کند کار را آغاز می‌کنیم. برچسب‌ها را آماده کرده و بعد از چاپ نرخ‌ها کار اجرایی می‌شود. 

محسن نایبی فرماندار تهران گفت: مصوبه شورای شهر تهران در برخی از موارد، مغایر با سیاست‌های ابلاغی دولت است و شورا باید در آن تجدیدنظر کند. 

فرماندار تهران افزایش کرایه‌های تاکسی گردشی، فرودگاهی، آژانس و راه‌آهن به خارج از محدوده شهر تهران در مصوبه شورا را یکی از مغایرت‌های آن برشمرد و بیان داشت: در ابلاغیه وزارت کشور افزایش نرخ کرایه تاکسی برای غیرکلانشهرها که شامل شهرستان‌های اطراف تهران نیز می‌شود حداکثر 20 درصد در نظر گرفته شده که این مورد در مصوبه شورای اسلامی شهر تهران لحاظ نشده است. 

نایبی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مغایرت‌هایی که در مصوبه شورا دیده شده نرخ کرایه تاکسی از ساعت 24 تا 6 بامداد است که معادل 20 درصد تعیین شده که توجیه قانونی ندارد بنابراین در صورت ضرورت به افزایش نرخ کرایه شبانه حداکثر همان 15 درصد به نرخ قبلی اضافه شود. 

وی به نرخ کرایه سالیانه سرویس مدارس در این مصوبه اشاره کرد و گفت: با توجه به متن مصوبه آن شورا در تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس و تأیید نهایی در هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی کشور، افزایش 15 درصدی نرخ سرویس در سال‌جاری مصوبه فوق فاقد توجیه می‌باشد زیرا قرارداد یک‌ساله سال تحصیلی 90 ـ89 منعقد شده و می‌بایست براساس مفاد قرارداد اقدام شود. 

فرماندار تهران از شورای اسلامی شهر تهران خواست، با رفع موارد یاد شده هر چه سریع‌تر نرخ جدید کرایه تاکسی را به سازمان تاکسیرانی ابلاغ کنند و نسبت به الصاق برچسب بر روی تاکسی‌ها نظارت بیشتر داشته باشد و دولت را در اجرای هر چه بهتر قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بیش از پیش یاری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین