کد خبر: ۱۱۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲

جوانفكر: نمی‌روم؛ روزنامه ایران هم به ایرنا می‌پیوندد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل ایرنا با اعلام اینكه ارتقای ساختار تشكیلاتی این رسانه با جدیت پیگیری می‌شود و روزنامه ایران نیز به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) می‌پیوندد، شایعه رفتنش از این رسانه را رد كرد. 

امروز برخی منابع خبری غیررسمی از خداحافظی قریب‌الوقوع علی‌اكبر جوانفكر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) از این رسانه خبر دادند و دلیل این امر را نرسیدن به دو هدف اصلی این خبرگزاری از جمله بازگشت روزنامه ایران به این سازمان و ارتقاء ساختار تشكیلاتی ایرنا تا حد معاونت ریاست جمهوری ذكر كردند.

جوانفكر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد درباره این اخبار گفت: اینكه خبرگزاری جمهوری اسلامی لازم است جایگاه مناسب‌تری در ساختار تشكیلاتی دولت بیابد واقعیت و ضرورتی است كه من با شروع كارم در این رسانه بدان اذعان داشتم.

وی ادامه داد: از همان روزهای آغاز كارم در خبرگزاری، سوابق امر و نتایجی را كه از كاركردهای گذشته حاصل می‌شد بررسی كرده و به این جمع‌بندی رسیدیم كه این ضرورت را به رئیس‌جمهوری منعكس كنیم. ایشان هم دستور دادند خبرگزاری جمهوری اسلامی زیرنظر شخص رئیس‌جمهور قرار گیرد و آن نامه را آقای رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به بنده رونوشت زد.

مدیرعامل ایرنا درباره سرنوشت این نامه توضیح داد: آن نامه در اختیار معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهور قرار گرفته و آقای لطف‌الله فروزنده معاون رئیس‌جمهوری پیگیر آن هستند و ما در حال حاضر منتظر اقدامات آنها هستیم تا این خبرگزاری بتواند به جایگاه مناسبی دست پیدا كند.

جوانفكر تاكید كرد: آنچه در حیطه وظایف بنده بود، انجام گرفته و منتظر تحقق گام‌های بعدی از سوی آقایان محمدرضا رحیمی معاون اول و فروزنده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهوری در حیطه وظایف‌شان هستیم.

وی درباره مسأله دیگری كه به بازگشت روزنامه ایران به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مربوط است، اینگونه عنوان كرد: اگر سوابق تاسیس و ساختار روزنامه ایران را بررسی كنیم متوجه می‌شویم این روزنامه بر اساس یک ضرورت و نیاز كه در جامعه خبری احساس شد و همچنان هم وجود دارد تاسیس شد ولی قریب به 3 سال پیش بر اساس یک انفعال اداری غیرقانونی این روزنامه از سازمان خبرگزاری منفک شد.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری درباره غیرقانونی بودن این تفكیک عنوان كرد: روزنامه ایران جزو اموال دولت است و صاحب امیتاز آن سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی بوده است و نمی‌توان اموال دولتی را خارج از ساز و كار قانونی به موسسه‌ای خصوصی واگذار كرد.

جوانفكر افزود: اموال دولتی را نمی‌توان با چند نامه‌نگاری آن‌هم خارج از روند قانونی به بخش خصوصی داد و من هم این مسائل را در قالب نامه‌ای به هیئت امنای موسسه ایران توضیح داده و آنها نیز مجاب شده‌اند. هر واگذاری و نقل و انتقالی از دولت به بخش خصوصی ساز و كار قانونی خود را دارد و به دلیل اینكه این مسیر قانونی طی نشده لازم است روزنامه ایران به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی برگردد. در این زمینه هم اقدامات لازم انجام شده و ان شاءالله روزنامه ایران به مجموعه خبرگزاری پیوند خواهد خورد.

مدیر عامل ایرنا در بخش پایانی صحبت‌هایش در واكنش به شایعه‌های خداحافظی‌اش از خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در این باره باید اینگونه بگویم كه همه ما رفتنی هستیم و هیچ‌كس ماندنی نیست. بنده هم به شخصه علاقه خاصی به پست و مسئولیت ندارم و تنها از باب تكلیف و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیتی را پذیرفته‌ام و تا زمانی كه مسئولان بالاتر تشخیص بدهند در این مسئولیت با قدرت انجام وظیفه می‌كنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین