کد خبر: ۱۱۹۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۴

رئیس اپل، دوباره به مرخصی می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استیو جابز، مدیرعامل و از بنیانگذاران شرکت اپل، برای تمرکز بیشتر بر وضعیت سلامتیش، قرار است به مرخصی برود.

مسئولان شرکت اپل درباره وضعیت سلامت آقای جابز و نیز مدت زمان مرخصیش جزئیاتی اعلام نکرده‌اند.

استیو جابز یکی از چهره‌های شاخص شرکت اپل و صنعت فناوری است که شهرتی جهانی دارد.

گفته می‌شود که ریاست آقای جابز بر شرکت اپل، یکی از دلایل مهم فروش بالای محصولات این شرکت در بازار دستگاه‌های قابل حمل پخش موسیقی، گوشی‌های موبایل و نیز ابداع و ارائه رایانه‌های تخت (تبلت)، به عنوان آخرین محصول بدیع این شرکت بوده است.

انتشار خبر مرخصی آقای جابز، واکنش بازارهای جهانی را هم به دنبال داشت. البته بازار سهام آمریکا به دلیل تعطیلات، فعالیت نمی‌کند، ولی با اعلام این خبر، ارزش سهام شرکت اپل در خرید و فروش‌هایی که در بازار اروپا انجام می‌شود، کاهش شدیدی یافت.

آقای جابز پیش از این هم به دلیل وضعیت سلامتیش، در اوایل سال ۲۰۰۹ میلادی و برای دوره‌ای شش ماهه به مرخصی رفته بود. او در آن زمان، به دلیل ابتلا به سرطان و پیوند کبد تحت درمان بود و در آن زمان هم اعلام خبر بیماری و مرخصیش، افت ارزش سهام اپل را در بازارهای جهانی به دنبال داشت.

استیو جابز گفته است که هنوز در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و مهم شرکت اپل ایفای نقش خواهد کرد.

کامپیوتر مکینتاش، آی‌فون و آی‌پاد، از محصولاتی هستند که استیو جابز در طراحی آنها نقش موثری قرار داشته و با آنها شرکت اپل را احیا کرده است.

پزشکان در سال ۲۰۰۴ میلادی تشخیص دادند که استیو جابز به سرطان لوزالمعده مبتلاست.

آقای جابز از بنیانگذاران شرکت اپل در سال ۱۹۷۶ میلادی بود، اما در سال ۱۹۸۵ میلادی آن را ترک کرد. او در سال ۱۹۹۷ میلادی به شرکت اپل برگشت و در سال ۲۰۰۰ میلادی، دوباره مدیریت تمام‌وقت آن را به عهده گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین