کد خبر: ۱۱۹۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴

جزئیات اختصاص سهمیه گازوئیل به خودروها/ افزایش کرایه تاکسی تا سه روز آینده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تشریح جزئیات اختصاص سهمیه گازوئیل به خودروها در بهمن ماه از افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها تا سه روز آینده خبر داد و گفت: کارت هوشمند سوخت خودروهای متخلف به طور موقت مسدود خواهد شد. 

محمد رویانیان امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اختصاص سهمیه بنزین و گازوئیل خودروها در بهمن‌ماه گفت: بر اساس تصمیمات انجام گرفته در سطح دولت مقرر شده سهمیه گازوئیل خودروهای برون‌شهری و درون‌شهری تا پایان اسفندماه امسال حفظ شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه بر اساس مکانیزمی که اتخاذ شده سوخت مورد نیاز ناوگان حمل و نقل بار و مسافر به طور کامل تامین خواهد شد، تصریح کرد: با تصمیماتی گرفته شده در سطح دولت، ضوابط و شرایط جدیدی برای اختصاص سهمیه گازوئیل لحاظ شده است.

رویانیان با اعلام اینکه از ابتدای بهمن ماه سال جاری عرضه گازوئیل با قیمت 165 ریال در تمام جایگاه‌ها متوقف خواهد شد، اظهار داشت: همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، سهمیه گازوئیل حمایتی با نرخ 165 ریال برای خودروهای ناوگان حمل و نقل اختصاص یافته بود که تا سه روز آینده، مهلت عرضه این نرخ گازوئیل به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه از بهمن ماه امسال با عرضه نامتعارف و تخلفات برای عرضه گازوئیل در سطح کشور به شدت برخورد خواهد شد، بیان کرد: تخلیه غیرمجاز گازوئیل از باک خودروها منجر به مسدود شدن موقت کارت های سوخت رانندگان متخلف خواهد شد.

رویانیان با یادآوری اینکه کارت هوشمند سوخت رانندگان متخلف خودروهای دیزلی برای مدتی شارژ نخواهد شد، بیان کرد: استفاده از گازوئیل اختصاص یافته در بخش حمل و نقل از سایر بخش‌ها، ممنوع بوده و جایگاهداران نیز نباید به عرضه گازوئیل با کارت های هوشمند ثالث به خودروها اقدام کنند.

این مقام مسئول در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با بیان اینکه یک سقف برای اختصاص گازوئیل به خودروهای حمل و نقل تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این سهم متناسب با میزان پیمایش، عملکرد و مصرف گازوئیل خودروها در 9 ماهه نخست سال جاری تعیین شده است.

وی با اعلام اینکه با ملاک قرار دادن این سقف، سهمیه ماهانه خودروهای گازوئیل سوز تعیین شده است یادآور شد: تخلیه غیر مجاز از باک خودروها، خروج این فرآورده نفتی از چرخه حمل و نقل، ورود باک های غیر استاندارد و اضافی منجر به انسداد موقت کارت هوشمند سوخت خودروهای گازوئیل سوز خواهد شد.

به گفته رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، از سوی دیگر جایگاهداران متخلف باید جرایمی تا سقف 5 برابر قیمت بین‌المللی گازوئیل را پرداخت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون کارت هوشمند گازوئیل در اختیار جایگاه‌داران سراسر کشور قرار گرفته است، تبیین کرد: هم اکنون امکان عرضه گازوئیل با نرخ 350 تومانی برای خودروهای مختلف در سطح کشور وجود دارد.

رویانیان همچنین نرخ فروش گازوئیل به خودروهای ترانزیتی و خارجی را در داخل کشور 350 تومان اعلام کرد و افزود: در مجموع دامنه اختصاص سهمیه گازوئیل به خودروها از 30 لیتر تا 250 لیتر در روز تعیین شده است.

وی، همچنین از افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها از اول بهمن ماه خبر داد و تاکید کرد: باید متوسط نرخ کرایه تاکسی‌ها در تهران از ابتدای بهمن حدود 15 درصد افزایش یابد. 

وی بهبود، توسعه، نوسازی و بهینه‌سازی حمل و نقل به عنوان یکی از جهت‌گیری‌ها‌ی دولت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یاد کرد و گفت: در حال حاضر ساماندهی حمل ونقل روستایی، آژانس‌های مسافربری و حمل و نقل بار شهری سه اولویت ستاد حمل و نقل و سوخت کشور به شمار می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین