کد خبر: ۱۱۹۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۲

هشدار حاتمی‌کیا و صدرعاملی درباره بحران سینما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابراهیم حاتمی کیا و رسول صدر عاملی از کار گردانهای مشهور سینمای ایران در یادداشت‌هایی که در جدیدترین شماره همشهری 24 منتشر کرده‌اند نسبت به وضعیت فعلی سینما هشدار داده‌‌اند.

به گزارش پارس توریسم، این یادداشت‌ها اگر چه به بهانه یک سالگی نشریه سینمایی همشهری 24 منتشر شده ولی نشانگر وضعیت نسبتا بحرانی سینماست.
سینماگران مطرحی چون حسن فتحی، رضا کیانیان، حبیب رضایی و... یادداشت‌های دیگری در این شماره همشهری 24 منتشر کرده‌اند که این یادداشت‌ها بیشتر درباره مطبوعات سینمایی و وضعیت نقدنویسی در مطبوعات است ولی یادداشت‌های حاتمی‌کیا و صدرعاملی دارای هشدارهایی صریح نسبت به وضعیت فعلی سینماست.

روایت حاتمی کیا از بحرانی ترین ایام سینما

ابراهیم حاتمی‌کیا در یادداشت خود نوشته است: نوشتند 24 و نه 25 فریم. پس آشنا در آمدیم و شاید فامیل. ولی چه روزهایی آمده است این 24، بحرانی‌ترین ایام سینما!

تا آنجا که با خبرم 24 در سبد سینما دوستان جای محترمی نشسته است. دلیلش واضح است. 24 به وقت و قاب و چشم و شعور خواننده احترام می‌گذارد، عناصری که این روزها باید از سینما متوقع می‌بودیم، ولی وامصیبتا! پختگی 24 اتفاقی نیست. معززی‌نیا فرزند خلف سوره است؛ با متانت و حوصله.

دلم می‌خواست بیش از این بوی مرتضی دهد، ولی دل باید بداند روزگار آوینی، در قاب آوینی معنی داشت و نه خارج از آن.

رسول صدرعاملی دیگر کار گردان مطرح سینما نیز در یادداشت خود نوشته است: در لابه‌لای انبوه پایگاه‌های خبری و فرستنده‌های صوتی و تصویری، روزنامه‌نگاری در شکل و شمایل موجود در کشور ما آن هم با انواع محدودیت‌ها، کاری طاقت‌فرساست.

جدال با کسانی که دهه‌هاست علیه سینما می‌کوشند

صدر عاملی درادامه یادداشت خود نوشته: 12 شماره انتشار یعنی 12 ماه دربه‌دری از این ماه تا آن‌ ماه. چه باید کرد که هم به سینما پرداخت و فرهنگ سینمایی مردم را ارتقاء داد و هم از طرف دیگر به جدال با آنها که علیه سینما می‌کوشند و دهه‌هاست که از پا نشسته‌اند. به هر حال همیشه در طول همه این سال‌ها کسانی بوده‌اند و هستند که سینما را یا خاموش خواسته‌اند و یا حداقل خنثی و بی‌خاصیت.

کارگردان فیلم‌های شب و هرشب تنهایی در ادامه نوشته: بنابراین به نظرم باید به سردبیر و برو بچه‌های مجله 24 برای تلاش‌های پیدا و نا پیدای‌شان در مبارزه با این جماعت تبریک گفت. مبارزه‌ای که کمتر دیده می‌شود و بنابراین تحسین و هورایی هم در کار نیست. مجله 24 را به خاطر همین خنثی نبودن، اهمیت دادن به فیلم و سینما و حمایتش از سینما در برابر امواج ضدسینمایی بدون در نظر گرفتن ملاحضه‌های متداول، دوست دارم و در آرزوی صمیمان تداوم انتشارش در بهترین شرایط هستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین