کد خبر: ۱۱۹۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۰

فیلم اصغر فرهادی به بخش مسابقه جشنواره برلین راه یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» از ایران برای دریافت خرس طلای شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم برلین رقابت می‌کند. 

برگزارکنندگان برلیناله روز سه‌شنبه اسامی تعداد دیگری از فیلم‌های این دوره جشنواره برلین را اعلام کردند که تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی یکی از آنهاست.

«جدایی نادر از سیمین» بر مبنای فیلمنامه‌ای از خود او ساخته شده و درباره دو زوج در آستانه جدایی است که نگه‌داری فرزندشان برای آنها مشکلاتی به وجود می‌آورد.

لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی و مریلا زارعی در این فیلم بازی می‌کنند. فرهادی سال 2009 با فیلم «درباره الی» برنده حرس نقره‌ای بهترین کارگردان از جشنواره برلین شد.

در مجموع 22 فیلم برای نمایش در بخش اصلی جشنواره برلین 61 انتخاب شده‌اند که در میان آنها 16 فیلم برای دریافت جوایز رقابت می‌کنند. از 22 فیلم انتخاب‌شده 16 فیلم اولین بار در دنیا در برلیناله روی پرده می‌روند.

تریلر «Margin Call» اولین ساخته جی. سی. چاندور با بازی کوین اسپیسی، جرمی آیرونز، دمی مور و پل بتانی یکی دیگر از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره برلین 2011 است. داستان این فیلم در یک بانک سرمایه‌گذاری در اولین مراحل بحران مالی روی می‌دهد.

فیلم آمریکایی «بخشش پول» ساخته جاشوا مارستن («ماریا سرشار از متانت»)، انیمیشن سه‌بعدی «داستان‌های شب» به کارگردانی میشل اوسلو از فرانسه، «دنیای اسرارآمیز» ساخته رودریگو مورنو تولید مشترک آرژانتین، آلمان و اروگوئه، «اسب تورین» ساخته بلا تار تولید مشترک مجارستان، فرانسه، آلمان و سوییس، «جایزه» به کارگردانی پولا مارکوویچ تولید مشترک مکزیک، فرانسه، لهستان و آلمان و «بیا ببار، بیا بتاب» ساخته لی یون-کی از جمهوری کره از دیگر فیلم‌های بخش مسابقه هستند.

همچنین «بیماری خفته» اولریش کوهلر تولید مشترک آلمان، فرانسه و هلند و «شنبه معصوم» به کارگردانی الکساندر میندادزه از روسیه، آلمان و اوکراین در بخش مسابقه رقابت می‌کنند. برگزارکنندگان برلیناله پیش از این اسامی هشت فیلم دیگر بخش رسمی را اعلام کردند که فیلم سه‌بعدی «پینا» ساخته ویم وندرس یکی از آنهاست.

شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم برلین 10 تا 20 فوریه 2011 (21 بهمن تا اول اسفند) برگزار می‌شود. «شهامت» به کارگردانی برادران کوئن فیلم افتتاحیه جشنواره و ایزابلا روسلینی بازیگر ایتالیایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین