کد خبر: ۱۱۹۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۳

یک گزارش دروغ باعث فرار فوری رییس‌جمهور تونس شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک منبع امنیتی در تونس روز سه شنبه 18-1-2011 اعلام کرد زین العابدین بن علی رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور پس از شنیدن یک گزارش دروغ از طرف فرمانده گارد ریاست جمهوری پا به فرار گذاشته است.

این منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود به العربیه گفت: ”بن علی پس از شنیدن گزارش علی السریاطی فرمانده گارد رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه قصر محل سکونت وی مورد حمله قرار خواهد گرفت، برای حفظ جان خود پا به فرار گذاشته است.”

وی اضافه کرد: ”بن علی صبح همان روزی که اقدام به ترک تونس کرد به اطرافیان خود گفته بود که قصد دارد اصلاحات وسیعی را در کشور به اجرا گذارد. وی از وضع پیش آمده ناراحت بود. همچنین از به کارگیری بیش از حد سلاح گرم توسط پلیس ناراضی بود.”

منبع مذکور ادامه داد: ”صبح آن روز (فرار از کشور) بن علی از آزادی رسانه‌ها و از تصمیم خود جهت عدم مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2014 سخن گفت که این موارد نشان می‌دهد وی به هیچوجه قصد ترک تونس را نداشته است.

اين منبع امنیتی درباره برکناری بن علی از قدرت گفت: ”رویدادها نشان می دهد بن علی از پست ریاست‌جمهوری استعفا نداده است و چه بسا که وی حقیقت این دروغ را تنها زمانی که هواپیمای وی در شهر جده سعودی بر زمین نشست دریافت کرد.

این منبع دلیل اقدام علی‌السریاطی فرمانده گارد ریاست‌جمهوری در دادن گزارش دروغ به رئیس‌جمهور سابق تونس را، تمایل او برای در دست گرفتن قدرت در این کشور دانست.

این در حالی است که منابع غیر رسمی امروز گزارش دادند که زین‌العابدین بن علی رئیس‌جمهور سابق تونس که اکنون در کشور سعودی اقامت دارد در آغاز تابستان آینده این کشور را ترک خواهد کرد.

رئیس جمهور سابق تونس دارای شش فرزند است و هم اکنون به همراه همسر خود لیلی طرابلسی و دو فرزند آنها محمد (6 ساله) و حلیمه (18 ساله) در شهر جده سعودی پناهنده شده است این درحالی است که تاکنون خبر دقیقی از سرنوشت دیگر فرزندان وی گزارش نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین