کد خبر: ۱۱۹۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸

دادستان نظامی تهران: حق نداریم افراد را بدون مدرک و دلیل بازداشت کنیم

نباید با مجرم برخورد تندی داشت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان نظامی تهران گفت: خداوند انسان‌ها را آزاد آفریده است و ما حق نداریم افراد را بدون مدرک و دلیل بازداشت کنیم. 

حجت الاسلام و المسلمین شکرالله بهرامی که در جمع قضات و کارمندان دادسرای نظامی تهران سخن می‌گفت، اظهار کرد: قرار بازداشت برای متهمان باید با دلایل و اسناد قطعی صادر شود. وقتی برای رسیدن به حقیقت، ادله ناقص است باید به دنبال تکمیل دلایل و مستندات باشیم. 

دادستان نظامی تهران اصلاح مجرمان و از بین بردن ناهنجاری‌ها در جامعه را از اهداف قضای اسلامی برشمرد و گفت: وظیفه شرعی و قانونی قضات، تادیب مجرمان است و روش‌ها و برخوردها باید با شوونات اسلامی همراه باشد تا افراد مجذوب اخلاق ما شوند و عذر و بهانه‌ای هم به دست آنان ندهیم. 

وی افزود: نباید با مجرمان برخورد تندی داشته باشیم، زیرا این قانون است که برای او تصمیم می‌گیرد. 

دادستان نظامی تهران بر دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: مدیران شعب در تعیین وقت پرونده‌ها دقت کافی کنند و هیچ پرونده‌ای از موعد رسیدگی خود خارج نشود. 

بهرامی با اشاره به جایگاه و شان قضات در اسلام گفت: جایگاه قضاوت، جایگاه پیامبر و اوصیاء الهی است که قضات و متصدیان امر قضا وظیفه دارند در جهت حفظ این جایگاه با توجه به دستوراتی که در فقه اسلام و آداب القضاء اشاره شده، تلاش کنند.
دادستان نظامی تهران تاکید کرد: جایگاه و لباس قاضی هنگام قضاوت باید منظم و مرتب باشد به طوری که اقتدار و شکوه دستگاه قضایی در ذهن مراجعان باقی بماند.
وی در ادامه به سوالات قضات و کارمندان دادسرای نظامی تهران پاسخ داد.
در پایان این جلسه از کارکنان منتخب ماه دادسرای نظامی تهران تقدیر به عمل آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین