کد خبر: ۱۱۹۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳

محسن رضایی: پیرزن 70 ساله به من گفت خوب در رفتید!

برخی به من فحش دادند که ترسو هستم و جاخالی دادم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، یکسال و نیم بعد از حواشی اعلام نتایج آن، از خاطراتش برای کناره‌گیری از اعتراض به نتیجه انتخابات سخن گفت. 

محسن رضایی در گفت​وگویی با دادنا، در پاسخ به سوالی درباره علت کناره​گیریش از اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، گفت: بیش از 60 درصد از حدود 10 هزار ایمیلی که پس از آن ماجرا من دریافت کرده بودم، فحش‌هایی بود مبنی‌بر اینکه شما ترسیدید، جا خوردید، میدان را خالی کردید.

گزیده​ای از این مصاحبه به قرار زیر است:

وقتی پس از برگزاری انتخابات، شورای نگهبان اعلام نظر کرد، من اطلاعیه‌ای دادم که در هیاهوی آن روزهای فضای سیاسی کشور، به محتوای آن به خوبی پرداخته نشد، در آن اطلاعیه گفتم که به خاطر شرایط خطیر کشور و از آنجایی که خودم را سرباز رهبر می‌دانم به اعتراضات خودم ادامه نمی‌دهم، چرا که همچون روز روشن می‌دانستم که این اعتراضات به کجا کشیده خواهد شد. تازه تا همین جا هم به نظر من به خیر گذشت، یعنی احتمال انفجارات و درگیری‌های شدید وجود داشت. در محیط سیاسی ایران به هیچ عنوان نمی‌شود ساده‌اندیشی کرد، یا تحت تاثیر فضای احساسات و عواطف عمل کرد. 

وقتی تصمیم گرفتم از اعتراض به نتیجه انتخابات صرف‌نظر کنم، خیلی از دوستان گفتند که آیا شما می‌دانید چه می‌کنید؟ می‌دانید چه موج اعتراض و انتقادی علیه شما برخواهد خواست؟ گفتم می‌دانم. حتی بیش از 60 درصد از حدود 10 هزار ایمیلی که پس از آن ماجرا من دریافت کرده بودم، فحش‌هایی بود مبنی بر اینکه شما ترسیدید، جا خوردید، میدان را خالی کردید و غیره. اما خیلی از همین ایمیل‌ها به تدریج و بعد از گذشت سه یا چهار ماه برگشت و خیلی از ارسال کننده‌ها پشیمان شدند و در ایمیل‌های دیگری گفتند که ما تازه فهمیدیم شما چه کار آگاهانه‌ای کردید. 

در یکی از نمازجمعه‌های اخیر، نماز که تمام شد و خواستم سوار ماشین شوم، یک پیرزن حدود 70 ساله نزدیک آمد و به من گفت: «آقای رضایی شما خوب در رفتید!» گفتم: «از کجا؟». گفت: «شما خوب فرار کردید! شما خوب خودتان را از اینها جدا کردید». می‌خواهم بگویم که من واقعا فرار نکردم. من دیدم که این مسیر بدون نتیجه است. علاوه بر این ما باید خودمان را در یک کشور در حال پیشرفت ببینیم. باید ببینیم ما الان کجای این مسیر قرار داریم. ایده آل که نمی شود برخورد کرد. بالاخره ما باید مراحلی را طی کنیم. 

لزوم شکل‌گیری یک گفتمان جدید در فضای سیاسی کشور را قبول دارم، ولی من در آن حد نیستم. اما به صورت خلاصه اگر بخواهم مشخصات جریان جدید را بگویم، به اعتقاد من اولین مشخصه جریان جدید به نظر من همان بازگشت عقلانیت به سیاست است که در مورد آن صحبت کردیم، دومین مشخصه این گفتمان بازگشت اخلاق به سیاست است. برنامه محوری، دولت ائتلافی و پایبندی به ارزش‌ها از دیگر مشخصه‌هایی هستند که به نظر من گفتمان جدید باید واجد آن باشد تا بتواند در سیاست ایران تاثیرگذار باشد و قادر باشد مشکلات موجود را حل کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
0
0
الان هم مي گوييم . ترسيدي . در سايه حركت كردي. موافق با جهت باد رقصيدي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
0
0
نه نه من کجا 70 سالمه ؟ من تازه 20 سال و اندی دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
0
0
..... خوب شد انتخابت نکردن سردار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
آقای رضایی اینکه بعد از جهار سال دوباره به این فضایا اشاره میکنی جای تغجب دارد،
اگر هم فکر میکنی کار درستی کرده بودی ، حین این 4 سال زمان برای گفتن این مسائل بود، وقتی دم انتخابات این چیزا رو مطرح میکنی
همه شک میکنن!
به هر حال من رای نمی دم!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین