کد خبر: ۱۱۹۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹

پرفروش‌های موسیقی هفته

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «همدردی» به خوانندگی کِیک با پایین‌ترین فروش 20 سال اخیر صدرنشین جدول آلبوم‌های پرفروش شد. 

فروش آلبوم‌های موسیقی همچنان سیر نزولی دارد و «اتاق همدردی» به خوانندگی کیک هم نتوانست این بازار را تکان دهد.

آلبوم جدید این گروه با فروش 44 هزار نسخه صدرنشین شد، تعداد آلبوم‌های فروخته شده این گروه هشت هزار نسخه پایین‌تر از فروش هفته پیش «اکنون سخن بگو» تیلور سوئیفت بود و بدین ترتیب رکورد بدترین فروش آلبوم صدرنشین به گروه کیک رسید.

این بدترین رکورد فروش از سال 1991 تا به امروز است. در این هفته دو آلبوم جدید دیگر هم به بازار آمدند که فروشی بسیار ضعیف داشتند. در هفته‌ای که گذشت 40 آلبوم صدرنشین حداقل 10 هزار نسخه فروش داشتند و این امار بسیار ناامیدکننده است.

گروه راک «Cage the Elephant» از این بازار نابه‌سامان بهره برد و برای اولین بار در جمع 10 آلبوم صدر جدول ایستاد. فروش «ممنون تولدت مبارک» با فروش 39 هزار نسخه در رتبه دوم قرار گرفت.

گروه کانتری «استیل مگنولیا» با آلبوم «ماگنولیا فولادین» با فروش 28 هزار نسخه هفتم شد. آلبوم «اکنون سخن بگو» پس از چند هفته صدرنشینی دو پله سقوط کرد و با فروش 35 هزار نسخه سوم شد. این آلبوم 32 درصد افت فروش داشت.

پس از آلبوم سوئیفت، برونو مارس با آلبوم «دو ووپس و اوباش» با فروش 32 هزار نسخه (15 درصد افت) چهارم و «جمعه صورتی» کار نیکی میناژ با فروش 32 هزار نسخه (17 درصد افت) پنجم شدند.

ادامه جدول را آلبوم‌های زیر پر کرده‌اند؛ موسیقی متن فیلم «Country Strong» با فروش 29 هزار نسخه (یک درصد رشد) ششم، «بلند» ریحانا با فروش 28 هزار نسخه (16 درصد افت) هشتم، «دیگر آه نکش» مامفورد و پسران با فروش 26 هزار نسخه (16 درصد افت) نهم و «فانتزی سیاه و زیبای من» با فروش 25 هزار نسخه (24 درصد افت) دهم.

متخصصان بازار موسیقی امیدوار هستند با به بازار آمدن آلبوم‌های جدید جیمز بلانت و سوشال دیستورشن در هفته جاری این بازار راکد تکانی بخورد.

ورایتی / 19 ژانویه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین