کد خبر: ۱۱۹۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴

همایش طلب‌کاران 80 هزار میلیارد تومانی از دولت در اتاق ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس اقتصادی: امروز 3 بهمن ماه اتاق بازرگانی و صنایع معادن ایران شاهد همایش آسیب‌شناسی ساز و کارهای ایجاد تعهدات مالی در بخش عمومی بود که در این همایش طلب‌کاران از دولت با تشریح مطالبات خود از دولت، راه‌کارهایی برای تسویه و دریافت مطالبات خود از دولت ارائه نمودند.

به گزارش آفتاب، در این همایش که با حضورنمایندگان مجلس و در غیاب مدعوین و مسئولین دولتی برگزارشد مهندس پارسا، رئیس هیأت مدیره سندیکای صنعت برق ایران بدهی دولت به پیمانکاران طرح‌های برق و نیرو را بیش از 7 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: صنعت برق با 300 هزار نفر اشتغال‌زایی سالانه 2 میلیارد دلار صادرات دارد اما از سال جدید طرح و پروژه‌های جدید به صنعت برق واگذار نشده است. مهندس پارسا خواستار تهاتر بدهی دولت به پیمانکاران با بدهی‌های پیمانکاران به بانک‌ها؛ تامین اجتماعی و سازمان امورمالیاتی شد.

در ادامه مهندس داود جوانی دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی؛ پشتیبانی و فنی مهندسی، بدهی‌های دولت به شرکت‌های خدماتی و فنی مهندسی را بیش از 5 هزار میلیارد تومان برشمرد و با اشاره به نواقص قانون مناقصات و رعایت نکردن آن توسط دولت؛ پیشنهاداتی را به شرح ذیل ارائه داد:

رعایت قانون مناقصات توسط دولت و شرکت‌های دولتی
تامین مالی قبل از برگزاری مناقصه
ارزیابی کیفی مناقصه گران
ملاک عمل بودن قیمت مناسب پیشنهادی به جای حداقل قیمت
تعیین ضمان ایفای تعهدات مالی توسط کارفرمایان دولتی


محسن ایزدخواه معاون سابق سازمان تامین اجتماعی از دیگر سخنرانان این همایش بود که بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی به سازمان تامین اجتماعی را 25 هزار میلیارد تومان؛ شامل 23 هزار میلیارد تومان بدهی دولت و بیش از 2 هزار میلیارد تومان بدهی شرکت‌های دولتی برشمرد و گفت بدهی دولت در پایان دولت خاتمی به تامین اجتماعی حدود 6 هزار میلیارد تومان بود که در اکنون بیش از 4 برابر شده و به 25 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مهندس پورقربان دبیرکل انجمن صادرکنندگان صنعتی و معدنی نیز در این همایش خواستار توجه دولت به صنعت؛ معدن و صادرات غیرنفتی شد و ضمن گله از عدم توجه دولت به تعهدات و بدهی‌های خود گفت: ما توانسته‌ایم قراردادهای زیادی در آفریقا بگیریم اما برای انجام آن پولی نداریم و دولت طلب‌های ما را نمی‌دهد.
 
وی با اشاره به انجام پروژه‌های برون مرزی توسط شرکت‌های عضو تشکل متبوعش گفت: شرکتی 3 سال پیش در سوریه طرحی را تحویل داده و مسئولین دولتی ان را افتتاح کرده اند اما هنوز پولش را نداده‌اند.

این همایش با سخنرانی تعدادی از نمایندگان مجلس و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به کار خود پایان داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین