کد خبر: ۱۲۰۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲
عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس

به علت کمبود گاز؛ روستاییان برای گرم کردن خود، مجبور به سوزاندن درختان شده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت که با اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها و به علت عدم گازرسانی به اکثر روستاها، برخی روستاییان برای گرم کردن خود مجبور به قطع درختان و سوزاندن آنها به عنوان وسایل گرمازا شده‌اند.

به گزارش خانه ملت، سید علی محمد بزرگواری نماینده کهگیلویه در جلسه علنی روز ۳ بهمن در اخطاری مطابق با اصل ۵۰ قانون اساسی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن هیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می‌گردد، از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خاطرنشان ساخت به دلیل اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها و عدم گازرسانی به اکثر روستاها به ویژه روستاهای موجود در جنگل‌ها انجام نگرفته است و نفت سفید و کپسول گاز هم گران شده است روستاییان برای پخت و پز و گرم کردن خود به قطع کردن درختان جنگلی روی آورده‌اند.
وی تصریح کرد: ادامه این روند تخریب محیط زیست و آلودگی هوا را به همراه دارد. وی از دولت خواست تا در این خصوص چاره‌اندیشی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین