کد خبر: ۱۲۰۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲
در پی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری؛

رئیس‌جمهوری پرتغال در مقام خود ابقا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در پرتغال، «کواکو سیلوا»، رئیس‌جمهوری کنونی این کشور در سمت خود ابقا شد. 

به گزارش یورونیوز، «کواکو سیلوا» در حالی با قاطعیت در پست ریاست‌جمهوری ابقا شد که این اقتصاددان 71 ساله در این رای‌گیری توانست 52.9 درصد از مجموع آرا را به دست آورد. 

کواکو به این ترتیب برای پنج سال دیگر این نماینده راست‌گرای میانه‌رو به قدرت رسید. 

رئیس‌جمهوری پرتغال پس از پیروزی در ستاد انتخاباتی خود چالش اصلی پیش‌رو را مواجه با بحران اقتصادی عنوان کرد و گفت: «با احترام کامل به تمام نهادهای قانونی پرتغال حاضرم تا همکاری‌های لازم را برای نیل به اهداف استراتژیک پرتغال انجام دهم. تمرکز اصلی من مبارزه با بیکاری، پرداخت بدهی‌های پرتغال و پیداکردن راه‌های برون رفت از بحران اقتصادی خواهد بود.» 

گرچه رئیس‌جمهوری مقام نخست اجرایی کشور محسوب نشده و بیشتر جنبه تشریفاتی دارد اما سیلوا می‌تواند پارلمان را منحل یا حتی نخست‌وزیر، بالاترین مقام اجرایی کشور را از کار برکنار کند. 

به گزارش یورنیوز، «خوزه سوکراتس»، نخست‌وزیر پرتغال شاید بیشتر از تمام رقبای کواکو سیوا از ابقای دوباره رئیس‌جمهوری این کشور نگران بود. 

هر چند وی هم چنان تنها مقام اجرایی کشور باقی خواهد ماند اما انتخاب قاطع سیلوا به عنوان ریاست‌جمهوری، محافظه‌کاران حامی وی را قانع می‌کند تا به وسیله رئیس‌جمهوری و با توجه به شرایط بد اقتصادی نخست‌وزیر سویالیست را کار برکنار کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین