کد خبر: ۱۲۰۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹

پیشنهاد میلیاردی قطری‌ها به مالکان منچستریونایتد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يک کنسرسيوم قطری گزارش داده برای خريد باشگاه منچستر يونايتد، پيشنهادی يک و نيم ميليارد پوندی به مالکان این باشگاه داده است.

به گزارش روزنامه گاردين، صندوق توسعه ملی قطر که توسط خاندان سلطنتی قطر اداره می شود، يکی از اعضای اين کنسرسيوم قطری است که با برادران گليزر (Glazer) برای خريد باشگاه منچستر يونايتد، وارد مذاکره شده اند.

منابع نزديک به باشگاه منچستر يونايتد، اعلام کرده اند، اين باشگاه فروشی نيست.

"گليزرها" در سال ۲۰۰۵ باشگاه منچستريونايتد را به مبلغ ۸۰۰ ميليون پوند خريداری کردند و اکنون گفته می شود برای فروش اين باشگاه باسابقه و پرافتخار، دو ميليارد پوند می‌خواهند.

پيش از اين، قطری ها، با امضای قراردادی به ارزش ۱۲۵ ميليون پوند، مسئولان باشگاه بارسلونا را راضی کرده بودند که برای اولین بار در تاریخ این باشگاه، از پیراهن تیم استفاده تبلیغاتی کنند.

قطر چندی پيش، ميزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ ميلادی را از آنِ خود کرد و پس از آن به دنبال گسترش سرمايه گذاری در حوزه فوتبال است.

صعود فدرر به یک چهارم نهایی اوپن استرالیا

راجر فدرر، مرد شماره 2 تنیس جهان، در دور چهارم مسابقات تنیس اوپن استرالیا، به سختی از سد تامی روبردو گذشت و به یک چهارم نهایی رسید. این بازی چهار ست طول کشید و فدرر 6 – 3، 3 – 6، 6 – 3 و 6 – 2 حریفش را شکست داد. او بعد از پیروزی گفت: «بازی سختی بود. تامی خیلی خوب بازی کرد. به او تبریک می گویم. روز آسانی نداشتم پس باید خوشحال باشم.»

در بخش زنان نیز کارولین ووزنیاکی دانمارکی، یکی از امیدهای قهرمانی از سد هموطنش استراستوا گذشت. نا لی، تنیس باز سرشناس چینی هم در دوست آزارنکا را برد تا به یک چهارم نهایی برسد.

ادامه صدرنشینی میلان، شکست اینتر و لاتزیو

تیم فوتبال میلان، جایگاهش در بالای جدول سری آ را تثبیت کرد. این تیم، در هفته بیست ویکم لیگ فوتبال ایتالیا، 2 به صفر چه زه نا را شکست داد.

پلگرینیو، بازیکن چه زه نا، دقیقه 45 به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد. گل دوم میلان را زلاتان ایبراهیمویچ، در دقیقه 90 زد.

با این پیروزی به امتیاز 44 رسید.

ناپولی، تیم دوم جدول در زمین باری، 2 به صفر پیروز شد و به امتیاز 40 رسید. لاتزیو 3 به یک از بولونیا شکست خورد و به پله چهارم سقوط کرد. اینتر هم با همین نتیجه به اودینزه باخت.

این اولین شکست تیم اینتر با سرمربیگری لئوناردو بود. این تیم از 20 بازی، 35 امتیاز دارد و روی پله پنجم جدول ایستاده است.

نتایج دیگر بازی‌های یکشنبه سری آ:

کیه وو صفر- جنوا صفر
فیورنتینا یک- لچه صفر
سامپدوریا صفر- یوونتوس صفر
رئال مادرید به سختی پیروز شد

با تنها گل کریم بن زما، تیم رئال مادرید، امیدش برای تعقیب بارسلونا را حفظ کرد. رئال، در سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه خانگی اش، میزبان مایورکا بود.

این اولین بازی رئال مادرید در لیگ، بعد از تساوی ناامید کننده مقابل آلمریا بود.

برای فرار از کابوس یک تساوی دیگر، طرفداران رئال، مجبور شدند 61 دقیقه منتظر بمانند.

بن زما، گلش را با پاس کریستسانو رونالدو، مهاجم پرتغالی زد.

با این پیروزی، تیم پرستاره مادریدی به امتیاز 51 از 20 بازی رسید در حالی که بارسلونا 4 امتیاز بیشتر دارد. بارسلونا، شنبه شب 3 به صفر رسینگ سانتاندر را شکست داد.

در دیگر بازیهای یکشنبه شب، ویارئال، تیم سوم جدول ، 2 به یک رئال سوسیداد را شکست داد و 42 امتیازی شد، اوساسونا هم، بدون جواد نکونام و مسعود شجاعی که با تیم ملی ایران به قطر رفته بودند، 2 به 3 در زمین آلمریا، تیم انتهای جدول شکست خورد.

این دهمین شکست اوساسونا بود. آنها در 5 بازی اخیر تنها 2 امتیاز گرفته اند و تا پله هفدهم جدول بیست تیمی لیگ اسپانیا سقوط کرده اند.

اوساسونا، هفته آینده میزبان رئال مادرید خواهد بود.

نتایج دیگر بازی‌های یکشنبه شب لالیگا:

ختافه یک – اسپانیول 3
خیخون یک – اتلتیکو مادرید صفر
ساراگوسا یک – لاکرونیا صفر

در آخرین بازی هفته بیستم، دوشنبه شبف بیلبائو میزبان هرکولس است.

پیروزی لورکوزن در زمین قعرنشین

در هفته نوزدهم بوندس لیگای آلمان، بایر لورکوزن، تیم دوم جدول ، در زمین مونشن گلادباخ، تیم آخر جدول، 3 به یک پیروز شد. کاسترو 2 گل و کادلچ، یک گل برای تیم مهمان زد. لورکوزن با این پیروزی، 36 امتیازی شد.

بوروسیا دورتموند با 47 امتیاز همچنان بدون رقیب، صدرنشین است.

در دیگر بازی یکشنبه شب، هوفنهایم و سن پائولی به تساوی 2 به 2 رسیدند.

در جدول بوندس لیگا، پس از دورتموند و لورکوزن، هانوفر با 34، بایرن مونیخ با 33 و ماینتس هم با 33 امتیاز سوم تا پنجم هستند.

صعود 5 پله‌ای بلکبرن با یک پیروزی

بلکبرن راورز، با پیروزی مقابل وست برومویچ، 5 پله در جدول صعود کرد و تا رده هفتم بالا آمد. این بازی در هفته بیست و چهارم لیگ برتر انگلستان انجام شد.

ادوشنبه شب در آخرین بازی هفته، چلسی، مهمان بولتون است.

چلسی با 38 امتیاز از 22 بازی روی پله چهارم جدول ایستاده است، در حالی که منچستریونایتد، صدرنشین لیگ برتر از همین تعداد بازی، 10 امتیاز بیشتر گرفته است.

منچستر یونایتد، سه شنبه در یکی از بازیهای عقب افتاده، مهمان بلکپول، تیم دوازدهم جدول است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین