کد خبر: ۱۲۰۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۹

سعید علی‌حسینی وکیل جدید می‌گیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دوماه و نیم بعد از محرومیت مادام‌العمر سعید علی حسینی وزنه‌بردار فوق سنگین ایرانی، او می‌خواهد وکیل دیگری کارهایش را از سر بگیرد تا در شکایت به دادگاه cas او را تبرئه کند. جرقه این پشنهاد را بزرگان دو، سه هیأت در اردبیل زدند. 

آنها سلمان نوری را انتخاب کردند تا پرونده را دوباره به جریان بیندازد. پدر علی حسینی دراین باره می‌گوید: «در دهه اول محرم هیأت‌های عزاداری اردبیل خواستند تا با سپردن کار به وکیل جدیدی پرونده‌اش را به جریان بیندازیم و بی‌گناهی او را ثابت کنیم.» 

سلمان نوری وکیل جدید علی حسینی اما معتقداست باید تحقیقاتش کامل شود: «هنوز وقتی طرف شکایت چیزی نمی‌داند و مدرکی ندارد کاری نمی‌شود کرد. اول باید تحقیقاتم کامل شود بعد مدارک را برای شکایت به cas ارائه دهم.» 

به همین خاطر او برای شروع کارش با حسین رضازاده سرپرست فدراسیون و داراب ریاحی و حسن مرادی وکیل قبلی علی حسینی جلسه‌ای را برگزار کرد. جلسه‌ای که به قول خودش فایده‌ای نداشته: «با سوالاتی که درباره دفاعیات لازم از مرادی وکیل سعید علی حسینی پرسیده‌ام متوجه شدم که دفاعیات سعید اصلا حقوقی نبوده و این در حالی است که نه فدراسیون و نه مرادی هیچ مدارکی را از دادگاه مجارستان و بلغارستان در دست ندارند. متاسفانه مرادی به سوالات من و مسئولان فدراسیون درباره وضعیت پرونده سعید علی حسینی هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای نداشت و جز جنجال و تعریف از خود نتوانست دفاعیاتی که از این جوان وزنه‌بردار داشته باشد پاسخی دهد.» 

وکیل اردبیلی حالا نکته جالبی را می‌گوید: «من رای ممهور شده علی حسینی، ترجمه نتیجه تست وزنه‌بردار از آزمایشگاه و... را می‌‌خواهم اما هیچ‌کدام را ندارند که به من بدهند دراین شرایط من شک می‌کنم که اصلا چنین چیزی وجود دارد یا نه؟ دکتر مرادی مرا قانع نمی‌کند. او هم این مدارک را ندارد. وقتی هیچ مدرکی وجود ندارد طبیعی است که من به اصل قضیه شک کنم. اصل قضیه مجهول است.»
 
او معتقداست که حالا بیشتر از هر چیزی مهم است: «الان زمان مهم است. نباید آن را از دست داد. من در نامه‌ای به رئیس، حراست سازمان تربیت بدنی و رضازاده این مسأله را گوشزد کردم.» 

در حالی که بعضی‌ها معتقدند دیگر کاری از کسی برای علی حسینی بر نمی‌آید. چرا که حسن مرادی همه تلاشش را برای تبرئه او در دو جلسه کمیته دادرسی انجام داده اما نوری به کار خودش ایمان دارد: «قبل از این کم کاری شده. وگرنه می‌شود محرومیت او را کم کرد. کاری که قبل از این باید انجام می‌شد.» 

هر چند بعضی‌ها هم هنوز امیدوارند با شکایت به cas امکان این که محرومیت علی حسینی از مادام‌العمری به سال‌های کمتری برسد زیاد است اما همان موقع حسن مرادی وکیل مدافع او گفته بود: «همه تلاش‌مان را برای اثبات بی‌گناهی علی حسینی انجام دادیم اما نشد.» 

آنهایی که به این قضیه خوشبین نیستند وکیل جدید علی حسینی را به تلاش برای مشهور شدن متهم می‌کنند اما او این طور از خودش دفاع می‌کند: «علی حسینی قهرمان دنیاست و حیف است که دور بماند. او قهرمان ملی است و هر ایرانی وظیفه دارد از او حمایت کند. از طرفی او همشهری من است.»
 
البته تنها اردبیلی‌ها نیستند که پی‌گیر کار وزنه‌بردار محروم شده هستند، این بار مسئولان کمیته ملی المپیک هم با وکیلی بین‌المللی رایزنی کرده‌اند که قول داده در قبال 50 هزار دلار حق‌الوکاله بی‌گناهی علی حسینی را ثابت می‌کند. اگر در کارش موفق نشود آن را برمی‌گرداند. ظاهرا مسئولان کمیته این قضیه را به فدراسیون وزنه‌برداری هم گفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین