کد خبر: ۱۲۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۱
شورای شهر ،دردسر جدید شهردار

آقای قالیباف ، شهرداری حوزه نظامی نیست

آفتاب‌‌نیوز :

حمزه شكيب؛عضو دومين دوره شوراي شهر تهران, خطاب به قاليباف شهردار جديد تهران, گفت: شهرداري نهاد خاصي است كه روال انجام كارها در آن با حوزه نظامي كه شما در آن مشغول به كار بوده‌‏ايد, فرق مي‌‏كند. 

 وی  با اشاره به اين كه قاليباف 15 سال در حوزه نظامي فعال بوده، گفت: قاليباف فردي سياسي است كه سابقه نظامي دارد و بايد به اين موضوع توجه داشته باشد كه شهرداري جايگاه خاصي دارد كه روند كارها در اين نهاد, با نگاه هميشگي وي كه نگاهي نظامي است، تفاوت دارد. 

وي، تصريح كرد: فعاليت در حوزه شهرداري و شوراي شهر با توجه به مصوبات, طرح‌‏ها و لوايح شوراي شهر تهران فرق مي‌‏كند.
شكيب، با اشاره به اين كه قاليباف يكي از كانديداهاي رياست جمهوري و يكي از شانس‌‏هاي به دست آوردن اين پست بود, گفت: در زمان فعاليت براي انتخابات و پيش از آن يكسري از افراد كنار شما بوده‌‏اند كه بايد با گرفتن تصدي جديد, حدود روابط خود را با آنان مشخص كنيد. 

وي، با بيان اين كه برنامه‌‏هاي ارايه شده از سوي قاليباف در بحث‌‏هاي تئوري است, گفت: از بين بردن شكاف بين فقير و غني آرزوي همه ما است ؛ ولي بايد توجه داشت كه تهران منفك از باقي كشور نيست. 

شكيب, خاطرنشان‌‏كرد: يكسري از برنامه‌‏ها را بايد به صورت جامع‌‏تري ببينيم؛ چرا كه برخي از امور بايد مورد بررسي بيشتر قرار گيرد. 

در ادامه اين جلسه ساير اعضا به ذكر تذكراتي براي شهردار جديد تهران پرداختند و آشتياني, خزانه‌‏دار شوراي شهر تهران, گفت: اعضاي شورا در انتخاب شهردار جديد دچار دو دستگي نشده و اختلاف هيچ گاه در شورا وجود نخواهد داشت. 

وي، تصريح كرد: اگر اعضاي شورا گوشت يكديگر را بخورند, استخوان هم را دور نخواهند ريخت. 

آشتياني، خواهان توجه شهردار جديد به خانواده‌‏هاي شهدا و محرومان تهران شد و گفت: بايد به شئونات اسلامي در شهرداري توجه شده و نيز شهردار جديد بايد مبارزه جدي با مفاسد اجتماعي, اقتصادي و اداري را به عنوان عوامل فسادانگيز در راس برنامه‌‏هاي خود قرار دهد. 

خزانه‌‏دار شوراي اسلامي شهر تهران خطاب به شهردار جديد, گفت: تشكيل تيم‌‏هاي قوي براي رسيدگي، بازبيني و كنترل در خصوص پروژه‌‏ها و شفاف‌‏سازي حساب‌‏هاي شهرداري بايد مورد توجه شما قرار گيرد. 

همچنين، معتمدي‌‏آذري, عضو شوراي شهر تهران, گفت: بسياري از مردم از ساخت و سازهاي غير مجاز رنج مي‌‏برند و ما انتظار داريم كه شهردار جديد مقابل ساخت و سازهاي غير مجاز به ويژه در ارتفاعات بايستد. 

محمود خسروي‌‏وفا, ديگر عضو شوراي اسلامي شهر تهران, نيز با بيان اين نكته كه بسياري از مردم مانند بنده, قاليباف را به عنوان "سردار" مي‌‏شناسند, گفت: شهردار جديد تهران بايد از آدم‌‏هاي "قدبلند" و "قدر" به عنوان همكاران خود استفاده كنند و از دوست و آشنا كمتر در پست‌‏هاي مختلف شهرداري استفاده كند. 

سلطانخواه, ديگر عضو شوراي شهر نيز كليد موفقيت احمدي‌‏نژاد را در خدمت به مردم و عزم وي براي خدمت‌‏گذاري دانست.
خادم, رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر نيز خاطرنشان‌‏كرد: توجه به آسيب‌‏هاي اجتماعي بايد در اولويت فعاليت‌‏هاي شهرداري قرار گيرد و به اين مقوله نگاه كارشناسي و تخصصي شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین