کد خبر: ۱۲۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶

تویوتا در سال ۲۰۱۰ بزرگترین خودروساز جهان بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تویوتا علیرغم بروز یک رشته مشکلات فنی و ایمنی برای اتومبیل هایش در سال ۲۰۱۰، این سال را به عنوان بزرگترین اتومبیل ساز جهان به پایان برد.

این شرکت ژاپنی ۸ میلیون و ۴۲۰ هزار اتومبیل فروخت که کمی بیش از شرکت جنرال موتورز - با فروش ۸ میلیون و ۳۹۰ هزار دستگاه اتومبیل - بود.

فروش تویوتا، که شامل فروش وانت و کامیونهای هینو و دیهاتسو می‌شود، نسبت به سال ۲۰۰۹ هشت درصد رشد کرد که به بازار درحال گسترش چین و سایر کشورهای آسیایی مربوط می‌شد.

تویوتا در سال ۲۰۰۸ به عنوان بزرگترین اتومبیل ساز جهان از رقیب آمریکایی خود پیشی گرفته بود - موقعیتی که جنرال موتورز برای تقریبا ۸۰ سال در اختیار داشت.

اما این شرکت می‌گوید که تمرکزش نه کمیت، بلکه کیفیت و درآمد است.

پل نولاسکو سخنگوی تویوتا گفت: "برای ما در صدر بودن از لحاظ فروش مهم نیست. هدف ما این است که برای مشتری اول باشیم، از نظر ارائه خدمات و رضایت."

وجهه بی‌نظیر این اتومبیل ساز ژاپنی در زمینه کیفیت، در سال ۲۰۰۹ به خصوص در آمریکا صدمه دید، کشوری که تویوتا در آن تنها شرکتی بود که فروش اتومبیل‌هایش در سال ۲۰۱۰ افت کرد.

تویوتا بیش از ۱۰ میلیون اتومبیل در سراسر جهان را به خاطر مشکلات فنی مثل ایراد در نرم افزارهای کامپیوتری، برای بازرسی و تعمیر فراخواند.

فروش سال گذشته تویوتا در آمریکای شمالی به یک میلیون و ۹۴۰ هزار دستگاه رسید که دو درصد کمتر از ۲۰۰۹ بود.

فروش این شرکت در ژاپن ۱۰ درصد افزایش افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه رسید، به طوری که پریوس پرفروش‌ترین مدل آن بود.

شرکت جنرال موتورز نیز که در سال ۲۰۱۰ اعلام ورشکستگی کرده بود تا در برابر طلبکاران تحت حفاظت قانونی قرار گیرد و به علاوه مشمول طرح نجات مالی دولت آمریکا قرار گرفته بود، شاهد افزایش ۱۲.۲ درصد فروش در این سال بود.

فروش جنرال موتورز در سال ۲۰۱۰ در چین نزدیک به ۲۹ درصد و در آمریکا ۶.۳ درصد افزایش یافت.

به این ترتیب جنرال موتورز برای اولین بار در تاریخ خود اتومبیل بیشتری در چین فروخت تا در آمریکا.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین