کد خبر: ۱۲۰۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹

خودروهای فرسوده، همچنان مهمان خیابان‌ها خواهند بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طبق قانون برنامه چهارم توسعه، دولت موظف شده بود از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ به ترتیب سالانه ۲۰۰ هزار، ۳۰۰ هزار، ۴۰۰ هزار، ۵۰۰ هزار و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده را از رده خارج کند، اما به تازگی اظهارات مطرح شده گویا نشان از به‌وجود آمدن برخی تغییرات در این برنامه است.

هر چند برنامه چهارم توسعه در مشخص کردن تعداد خودروهای فرسوده‌ای که باید از ناوگان حمل و نقل کشور خارج شوند، صراحت داشته است، اما به نظر می‌رسد روند به تاخیر افتادن این برنامه همچنان ادامه دارد.

در حالی که کل خودروهایی که تا اوایل سال جاری از ناوگان خارج شده‌اند تنها حدود ۷۵۰ هزار دستگاه بوده است که معادل تعهدات ۲٫۵ سال اول برنامه چهارم است، اما رجبی – قائم مقام معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، به تازگی در همایش «صنعت، سوخت و هوای پاک» گفته است که شمار خودروهای فرسوده از رده خارج شده نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است و به این ترتیب از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۸۵۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده‌اند.

وی همچنین مسأله تمدید قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت تا پایان برنامه پنجم را مطرح کرده و گفته که بنا داریم در سه سال اول برنامه کلیه خودروهای فرسوده تهران را از ناوگان خارج و تا پایان برنامه پنجم تمام خودروهای فرسوده در سرتاسر کشور را اسقاط کنیم.

هرچند انجمن خودروسازان و دفتر طرح خودرو وزارت صنایع از چنین برنامه‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که با وجود حداقل دو میلیون خودرو فرسوده در کشور (طبق اظهارات مسئولان) و محقق نشدن برنامه سالانه خروج خودروهای فرسوده، این خودروها همچنان مهمان خیابان‌ها خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین