کد خبر: ۱۲۰۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹

بدهی 3 میلیاردی دانشگاه دامغان به شهرداری و عدم توان پرداخت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس دانشگاه علوم پایه دامغان از بدهی 3 میلیارد تومانی این دانشگاه به شهرداری دامغان خبر داد و گفت: این بدهی مربوط به عوارض نوسازی است که دانشگاه از بدو تأسیس تاکنون به شهرداری پرداخت نکرده است. 

علی حقیقی اصل با بیان این مطلب افزود: شهرداری تاکید می‌کند که دانشگاه بر اساس قانون باید عوارض نوسازی پرداخت کند، از طرفی نیز در بودجه‌های عمرانی دانشگاه اعتباری برای این منظور پیش‌بینی نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پایه دامغان اضافه کرد: شهرداری مرتب دانشگاه را جریمه می‌کند و دانشگاه نیز توان پرداخت ندارد به هر حال روزی این روند باعث گرفتاری دانشگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری دامغان بدهی دانشگاه علوم پایه دامغان بابت عوارض شهرداری از بدو تاسیس این دانشگاه تا کنون را 3 میلیارد تومان اعلام کرده است، به مهر گفت: این درحالیست که بودجه عمرانی سالانه دانشگاه علوم پایه دامغان 5/2 میلیارد تومان است.

حقیقی اصل پرداخت عوارض نوسازی دانشگاه به شهرداری را روالی قانونی دانست و خاطرنشان کرد: تا کنون مسئله را با تعامل حل کرده‌ایم و از این پس هم تعهد می‌دهیم برای احداث هر ساختمان جدید در دانشگاه ابتدا جوازش را اخذ و همان موقع عوارض مربوطه را پرداخت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پایه دامغان افزود: شهرداری مرتب بر سر مسئله بدهی دانشگاه در زمینه عوارض نوسازی نامه‌نگاری کرده اما دانشگاه اعتنایی نداشته است البته اشکال از دو طرف است، هم از جانب دانشگاه و هم از جانب شهرداری که در زمان مقرر برای دریافت عوارض نوسازی اقدام نکرده است.

وی تاکید کرد: پرداخت عوارض نوسازی بناهایی که در گذشته در دانشگاه علوم پایه دامغان احداث شده‌اند در توان دانشگاه نیست.

حقیقی اصل همچنین از رایزنی با نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس درباره بدهی‌های دانشگاه علوم پایه دامغان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزشی از پرداخت عوارض نوسازی معاف شده است لذا درخواست می‌کنیم دانشگاه‌ها نیز به عنوان یک نهاد آموزشی از این عوارض معاف شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین