کد خبر: ۱۲۰۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸

اوباما: ایران و کره شمالی هدف اصلی هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی خود در سال 2011 اعلام کرد که واشنگتن در سال جدید بر موضوع ایران و کره شمالی تمرکز می‌کند و کمتر به مسأله خاورمیانه توجه خواهد نمود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، "باراک اوباما" که اولین سخنرانی عمومی خود را در سال 2011 انجام می داد در تشریح سیاست خارجی آمریکا برای سال جاری میلادی گفت: آمریکا در مواردی چون ترمیم روابط خود با روسیه، افزایش همکاری با هند و افزایش تلاش برای کنترل گسترش سلاح‌های هسته‌ای اقدام خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: در مورد موضوع صلح خاورمیانه نیز باید گفت هر چند در سال جاری تمرکز کمتری بر روی آن خواهیم داشت اما این به آن معنا نیست که دیگر متعهد به صلح خاورمیانه نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به تحولات تونس نیز گفت: آمریکا در کنار مردم تونس خواهد بود و از خواست آنها حمایت می‌کند.

اوباما در مورد عراق نیز وعده خود را تکرار کرد و گفت که آمریکا همچنان تحولات این کشور را دنبال می‌کند و در مورد افغانستان نیز با فرا رسیدن ماه جولای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور آغاز می‌شود.

اوباما خطاب به القاعده نیز گفت: مطمئن باشید که ما شما را شکست می‌دهیم.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به ادعای این کشور مبنی بر جلوگیری از افزایش سلاح‌های هسته‌ای در جهان گفت: ما همچنان به ایستادگی در برابر برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های کره شمالی ادامه خواهیم داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین