کد خبر: ۱۲۰۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۷

انفجارهای امروز در بغداد 40 کشته برجای گذاشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گفته‌ی مقامات عراق، انفجارهای امروز (پنجشنبه) در چند نقطه از بغداد به کشته شدن 40 نفر منجر شد. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، طی آخرین حمله، انفجار یک بمب کارگذاری شده در یک خودرو در مراسم تشییع جنازه‌ای در مناطق شیعه‌نشین بغداد، پایتخت عراق دست کم 37 کشته بر جای گذاشت. 

این در حالی است که آمار کشته‌شدگان در حملات روزهای اخیر به بیش از 200 تن رسید. این موضوع این نگرانی را به وجود آورده که با آماده شدن نیروهای نظامی آمریکا برای خروج از عراق خشونت در این کشور روند رو به رشدی را در پیش گرفته است. 

خودرو منفجر شده در کنار سایر خودروهای عزاداران به فاصله‌ی چندین متر از مکان مراسم پارک شده بود و با انفجار آن خودروهای مجاور نیز آتش گرفتند و به خانه‌های اطراف نیز خساراتی وارد شد. 

به گفته‌ مقامات پلیس، طی این حمله، دست کم 37 نفر شامل چهار کودک و سه زن کشته و 78 نفر دیگر زخمی شدند. 

انفجار دیگری در حدود ساعت 8:30 صبح به وقت محلی در نزدیکی یک گشت پلیس در محله‌ی کراده‌ی بغداد صورت گرفت و طی آن یک غیر نظامی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند. در میان زخمی‌ها سه تن از نیروهای پلیس نیزمشاهده می‌شوند. 

به گفته‌ی مقامات پلیس، یک ساعت و نیم بعد انفجار بمب دیگری سربازان در حال گشت در منطقه باب المدحم را مورد هدف قرار داد و به کشته شدن یک رهگذر و زخمی شدن 3 نفر دیگر منجر شد. 

به گفته‌ی مقامات، اسماعیل العبیدی، رئیس اداره مرکزی برق بغداد نیز از یک اقدام تروریستی جان سالم به در برد. خودروی حامل وی در مسیر حرکت مورد هدف بمب‌گذاری قرارگرفت. 

در این حمله که در حدود 100 متری محل کار العبیدی صورت گرفت، یکی از محافظان وی کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند. 

خشونت در عراق طی سالهای اخیر به طرز چشمگیری کاهش یافته است، اما این کشور به طور روزانه شاهد ادامه‌ی حملات است. 

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در نطق سالانه‌ی خود، در را برای ادامه‌ی حضور چشمگیر نظامیان آمریکا در عراق بست. 

وی خاطرنشان کرد: امسال شهروندان ما شاهد روابط مستمر با مردم عراق خواهند بود و این در حالی است که ما نیروهای‌مان را از عراق خارج می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین