کد خبر: ۱۲۰۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵

احتمال کاهش سمیه بنزین 400 تومانی به 50 لیتر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو كميسيون برنامه بودجه گفت: در لايحه بودجه ۹۰ قيمت بنزين با همان ۴۰۰ تومان ديده شده ولی اين بحث كه سهميه بنزين ۴۰۰ توماني به ۵۰ ليتر كاهش پيدا كند مطرح است.

عباسعلی نورا درخصوص لايحه بودجه سال ۹۰، اظهار داشت: در حال حاضر حداقل قيمت دلار ۱۰۵۰ تومان پيش‌بينی شده است.

وی در خصوص درآمد حاصل از تعرفه خودرو، عنوان كرد: دولت ‌در بودجه ۹۰ درآمد حاصل از اين بخش را مانند سال‌های گذشته در نظر گرفته و در دستور كار قرار داده است.

نورا در ادامه خاطر نشان كرد: عدم پايبندی خودروسازان به تعهدات‌شان به مجلس در بحث كيفيت مبنی بر تامين شاخص‌های ۵۱ گانه كيفيت طی شش ماه باعث ايجاد مشكلات و اختلافاتی شده است.

عضو كميسيون برنامه بودجه با اشاره به هدفمندی يارانه‌ها بيان داشت: اگر خودروسازان هيچ اقدامی برای ارتقاء كيفيت انجام ندهند مصرف‌كننده نهايی مجبور است هزينه سوخت مصرف بالای خودرو داخلی را متحمل شده و پرداخت كند.

وی با اعتقاد به اينكه بايد به دنبال راه‌كاری بود كه خودرساز احساس انحصارگری نكند، عنوان كرد: بسياری از كارشناسان و نمايندگان معتقدند تا هنگامی كه خودروساز به دليل تعرفه‌ها حالت انحصاری دارد حاضر به تحول در بحث كيفيت نيست و بايد احساس رقابت كنند.

نورا در پايان تصريح كرد: در بودجه ۹۰ قيمت بنزين با همان ۴۰۰ تومان ديده شده ولی اين بحث كه سهميه بنزين ۴۰۰ توماني به ۵۰ ليتر كاهش پيدا كند مطرح است كه البته نمايندگان با اين مسأله مخالف هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین