کد خبر: ۱۲۰۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۶

زورآزمایی مصری‌ها در مقابل پلیس/ عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ناآرامی‌ها و تظاهرات همچنان در مصر ادامه دارد و شهروندان مصری در مقابل پلیس هم مقاومت می‌کنند.

یک کشته و 30زخمی در درگیری‌ها

در درگیری‌های دیروز در شهر سوئز یک نیروی امنیتی مصر کشته و 30 نفر دیگر از دو طرف زخمی شدند.

به گزاش فارس به‌نقل‌از الجزیره،‌ سرتیپ محمد عبدالهادی مدیر نیروهای امنیتی استان سوئز اعلام کرد که در درگیری‌های دیروز در این استان یک نظامی مصری در جریان درگیری با مردم معترض کشته شد و 30 نفر دیگر از دو طرف زخمی شدند.

درگیری‌های شهر سوئز مانند بسیاری دیگر از شهرهای مصر دیروز، سومین روز متوالی خود را پشت سر گذاشت، امروز نیز در این شهر قرار است تظاهرات گسترده‌ای بعد از اقامه نماز جمعه برگزار شود.

درگیری‌های دیروز بعد از تجمع هزاران نفری مردم که خواستار آزادی بازداشتی‌های دو روز گذشته تظاهرات ضد دولتی بودند، آغاز شد، گفته می‌شود در دو روز قبل از دیروز 75نفر در این شهر بازداشت شده‌اند.

نیروهای امنیتی مصری برای متفرق کردن مردم از گازهای اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی و همچنین لوله‌های فشار قوی آب استفاده کردند، البته شهروندان نیز در برابر این اقدامات مقاومت کرده و به سوی نیروهای امنیتی شیشه‌های انفجاری کوکتل مولوتوف پرتاب کردند.

معترضان مصری در شهر سوئز یک ساختمان دولتی و یک مرکز پلیس را آتش زدند و قصد داشتند مقر حزب ملی دموکراتیک حاکم در این شهر را نیز به آتش بکشند، به گفته یک شاهد عینی نیروهای پلیس پیش از آنکه تظاهرات‌کنندگان مرکز پلیس را به آتش بکشند، این مرکز را ترک کرده بودند.

در تظاهرات گسترده‌ای که روز سه‌‌شنبه در شهر سوئز ( 130 کیلومتری شرق قاهره) روی داد،‌ 8 شهروند مصری در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند، نیروهای امنیتی تعداد زخمی‌های آن روز را 30 نفر از دو طرف اعلام کرد. {$old_album_120344}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین