کد خبر: ۱۲۰۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آقای احمدی‌نژاد، اینها همان مردمانند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این سقوط حادثه بسیار سختی برای مردم ارومیه بود و تمام ملت نیز همدردی کردند تا جایی که این حادثه در دنیا نیز مطرح شد. 

جواد جهانگیرزاده ضمن بیان مطلب فوق گفت: این ششمین حادثه در طی چند سال اخیر است و نشان می‌دهد که در شرایط مناسبی قرار نداریم. کشورهای کوچک نزدیک به ایران که حتی قابل مقایسه با استان‌های ما هم نیستند در زمینه حمل و نقل هوایی رشد داشته اند و این نشان‌دهنده آن است که تطابق‌پذیری سیستم حمل و نقل هوایی ما با استانداردهای جهانی بسیار ضعیف است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من بر این اعتقاد هستم که وزارت راه به قانون عمل نکرده است. برنامه چهارم بر این نکته تاکید داشت که عمر ناوگان هوایی باید کاهش می‌یافت که شاهد این موضوع نیستیم و بازسازی ناوگان هوایی به عنوان موضوعی ملی مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، باید به مردم پاسخ داد و بر اساس قانون هر مسئولی بر اساس وظایف و حیطه اختیارات خود باید در برابر مردم و نمایندگان مردم پاسخ‌گو باشد ،افزود: وزیر باید با پاسخ‌گویی خود و با بیان دقیق موضوع در رسانه‌ها و مطبوعات به جبران مافات می‌پرداخت. 

جهانگیرزاده در تشریح سهل‌انگاری‌های انجام شده در وزارت راه گفت: باید بر این مهم پافشاری کرد که قصوری انجام شده و حقی از بین رفته است و از آنجا که در زمان مدیریت آقای بهبهانی این حادثه رخ داده است وی مسئول است تا موضوع را به درستی بیان کند. وی اگر نمی توانست پاسخ‌گو باشد باید استعفا می‌داد و حال که استعفا نداده است باید توسط نمایندگان مردم برکنار شود و کسی بیاید که این ضعف‌ها را جبران کند. حل و فصل مشکلات هواپیمایی نیازمند فردی است که بخش قابل توجهی را برای این کار بگذارد. حال که وزارت راه سازمان عریض و طویلی است باید به تغییر ساختارها فکر کرد و در کنار آن نیز باید به تغییر مدیریت‌ها نیز فکر کرد.

وی عدم ثبات مدیریتی در وزارت راه و ترابری را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان ساخت: بخش دیگر مشکلات تزلزل در مدیریت سیستم حمل و نقل هوایی است. در سیستم وزارت راه شاهد تغییرات بسیاری در سال‌های اخیر بوده‌ایم و به عنوان مثال در یک سال گذشته سه بار شاهد تغییر معاونت پارلمانی بوده‌ایم. در این دولت جابجایی‌ها به سرعت انجام می‌شود. از لازمه‌های مدیریت ثبات و شجاعت در تصمیم‌گیری است و زمانی‌که شجاعت از بین برود با این مشکلات مواجه خواهیم بود. صنعت هواپیمایی نباید دست‌خوش التهابات سیاسی قرار بگیرد. نباید برای اینکه از پاسخگویی شانه خالی کنند افراد را جابجا کنند، بدون اینکه در ساختارها و روش‌ها تغییری ایجاد کنند.

جهانگیرزاده با غیرمسئولانه خواندن عملکرد وزیر راه در سانحه هوایی ارومیه گفت: این بنرها و تاج گل‌هایی که در ارومیه مشاهده شد به نوعی بی‌تدبیری بود. برای مردم مطلوب تر است که به جای بنر و پلاکارد مسئولین پاسخ‌گو باشند.
حتی به ظاهر می‌توانستند مدیران را جابجا کنند به این دلیل که به دلیل بی‌تدبیری آن‌ها چنین اتفاقی رخ‌داده است.

نماینده ارومیه سپس با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد گفت: آقای رئیس‌جمهور می‌گوید که حاضرند در خانه مردم فقیر کار کنند ولی در برابر مدعیان سر فرود نیاورند، این همان مردم هستند که توقع دارند که پاسخ مطلوبی را از مسئولین بشنود. آقای احمدی‌نژاد بر اساس اعتقادی که دارند که ساختار قدرت نباید متصلب شود و در دست عده ای خاص قرار گیرد، این اطمینان خاطر را از کسانی‌که از پیگیری مطلوب امور غفلت می‌کنند، بگیرد و نگذارد با کارهای تبلیغاتی بر کارهای ناکرده خود سرپوش بگذارند.

این عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در ادامه خاطر نشان ساخت: صبر ما هم حدی دارد و اگر مسئولی متوجه عواقب کار خود نباشند ما به عنوان نماینده مردم باید از اختیاری که قانون در اختیارمان گذاشته است استفاده کنیم و به مردم بگوییم نسبت به درد و رنج آنها بی‌توجه نیستیم. 

جهانگیرزاده مشکلات وزارت راه و ترابری را فراتر از سانحه هوایی اخیر دانست و اظهار داشت: حادثه ارومیه یک جرقه است که حوادث پیرامونی را روشن می‌کند؛ تاخیرهای بی‌دلیل، برخوردهای نامناسب با مردم و عدم پاسخ‌گویی مناسب. باید تفکر صنعت هوایی تغییر کند، وظیفه آنها خدمت به مردم است. انگار در صنعت هوایی ما اظهار تواضع و احترام به مردم از یاد رفته است و با منت و اکراه کار می‌کنند. این با طبع و روش نظام جمهوری اسلامی هماهنگ نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
0
0
سلام
عالي بود و همه اين سخنان را قبول دارم و مخصوصا عدم احترام به ارباع رجوع و اهانت ها و بي تفاوتي نسبت مردم و اينكه شايد كسي مريض يا ناتوان باشد و همين طور نامطمئن بودن حمل ونقل هوايي كشور ؛ واقعا كه حرف دل ما را زديد.
با تشكر
انشاء اله كه در مسير و تلاشي كه داريد موفق باشيد
م ط- اهواز
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین