کد خبر: ۱۲۰۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸

'خلیج ع ر ب ی' در پروازهای العراقیة عتبات!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با وجود اعتراضات مسافرین ایرانی به استفاده از عبارت مجعول 'خلیج ع ر ب ی' در پروازهای خطوط هوایی العراقیة، اقدامی در جهت اصلاح این روند صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، گزارش‌های مكرر مسافران ایرانی خطوط هوایی العراقیة حكایت از استفاده مكرر از عبارت مجعول "خلیج ع ر ب ی" در پروازهای ایران به عراق دارد.

كادر پروازی خط تهران - بغداد شركت هواپیمایی العراقیة در پروازهای اخیر این شركت بارها به جای استفاده از عبارت خلیج فارس از عبارت مجعول "خلیج ع ر ب ی" استفاده كرده و در نقشه راهنمای مسیر نیز این عبارت به چشم می‌خورد.

اگر چه این اقدام شركت هواپیمایی العراقیة با اعتراض مسافران ایرانی عتبات عالیات مواجه شده اما هنوز اقدامی در جهت اصلاح این روند صورت نگرفته است.
پیش از این نیز سازمان بین المللی هواپیمایی (ایكائو) در نشریه این سازمان وابسته به سازمان ملل از عبارت مجعول "خلیج ع ر ب ی" استفاده كرده بود كه در پی اعتراض جمهوری اسلامی ایران مجبور به عذرخواهی و اصلاح این عبارت در نشریه مذكور شد.

همچنین شركت دلتا بزرگ‌ترین شركت هواپیمایی دوبی و شركت‌های گلف ایر و كیش ایر نیز استفاده از عبارت مجعول "خلیج ع ر ب ی" در برخی پروازها را در كارنامه خود دارند كه به نظر می‌رسد اگر برخورد قاطعی با آنها صورت می‌گرفت، شاهد تداوم این حركت نبودیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین